Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Thursday, November 11, 2010

Sedikit Cerita After Exam PA 1

Saya baru habis berhempas pulas membaca,membuat nota,menghafal dan bersyarahan di bilik bersama Firdaus,Hakim,Akmal Poland,Razi,Faiz,dan Haziq sempena paper Pengajian Islam 1.Exam tersebut juga baru saja berlalu petang tadi.So how???

Sahabat2 saya ramai yg membuat muke...saya buat2 tersenyum (dalam pale ade tekanan sikit sebenarnya,tapi saje2 menyembunyikannya)...ape2pun aku berserah saja pada Yang Maha Esa....

hmm.....x sangka soalan2nyer keluar sedemikian...x sebagaimana yg aku fikirkan sebelum2 ini...10 soalan objektif tu aku boleh terima lagi...yg struktur tu aku mcm sedih je aku tgk...aku igtkan ade pasal perjanjian2 (hijrah/Aqobah/Hudaibiah/Piagam Madinah) kat situ...satu pun x sangkut kat situ...yg ade kat situ pasal Tauhid Uluhiyah...Sihir..Mukjizat...Dasar pemerintahan Rasulullah dan Khulafa' Ar-rasyidin....yg esei pun boleh terima lagi sebab pasal soalan satunya pasal akidah (keimanan dan bahagian2 tauhid)...boleh goreng kat situ...bagi goreng sampai hangit punyer wa ckp lu...lalalala...soalan 2 esei pasal rasm uthmani...aku ade bace dan hafal pasal kaedah2 bacaan dan keistimewaannya...serius!!aku dlm dilema nak jawab yg mane satu masa tu...aku buat langkah bijak utk pilih yg Akidah,walaupun aku x stadi sgt pasal tu...tapi aku tergerak hati 55% kepada soalan 1 itu...so gO onnn!!!

kat esei tu aku byk habiskan masa....tinggal lagi 15 minit masa nak habis,aku pun menulis bercorakkan cacing kerawit..sehinggakan tanganku terasa lenguh2 bisa gitu...angkat tgn 2 kali sebab tambahan kertas jawapan....lalala....tu pun sebab tulisan aku beso dan lebo2...jawapannya simple2 je...(sebenarnya aku segan nak angkt tgn mintak kertas jwpn tmbhn,sebab takot2 kawan tengokkan dan mula mengkategorikan aku ni inilah,,,itulah...)..tapi xkan lah nak segan kot time tu...aku pun angkt tgn dengan selambanya....lalala~

dah lah!!!dah lepas,lepas ar!!!!

sekarang ni tinggal paper PA 2 je...kena bace ulum hadis..tamadun...akhlak...dan qiraat kena refresh balik dan bace imam2 serta anak2 muridnya...

memandangkan aku tgh rehat2 sebentar ni,eloklah kiranya aku berhikayat dalam entry baru ni...(pale hOtak ko??)...ganasnye ayt2 saye...orgnye xde ar ganas pon...lalalala.....

paper PA 2 adalah paper terakhir bagi kami...paper terakhir sem 3...dan merupakan paper terakhir kami di alam program persediaan...lps ni naik degree dah...huhu....

ape2 pon aku tetap berharap dan berdoa agar aku dan sahabat2 aku akan mendapat keputusan yg sgt cemerlang utk semester 3 PPISMP ni...ameennnn....

sekian terima kasih...

Putera Nazrin menguindur diri ye,Assalammualaikum...

p/s:
  1. teringin nak dpt pointer tinggi mcm abg2 senior tuu...
  2. saya seronok bile bilik saya meriah kerana adanya Haziq,Daus,Hakim,Razi dan yg lain2...
  3. Seronok sbb berkesempatan jalan2 cari mkn bersama kereta MyVi Razi berserta rakan2 roomate sementara saya..
  4. ade keje ekonomi yg bertangguh2 lagi ni...tention giler aku!!!serius!!!aku nak free je tahun dpn!!xnak terlibat ape2 jawatan~ (selalunya x boleh elak)
  5. sabtu ahad ni nak buat ape ek????
  6. teringat kat rumah...dan org tersayang...huuuu.....



2 comments:

zurinagaffar said...

woaahh..byk nye paper tambahan. mesti pjg gila esei kau+byk point. tahniah...!

Putera Nazrin said...

biase2 je zurina...