Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Saturday, March 5, 2011

Secebis Memori BIG Tercipta


Pada 27 Februari sehingga 2 Mac 2011,
sebuah KURSUS BINA INSAN GURU Fasa 1 Siri 2
telah diadakan....

Kelas yang terlibat ialah PISMP 1.03 (PA), 1.04(PA), 1.08 (TESL), 1.11 (MATHS)
dan 1.13 (KS)....

Secara seriusnya aku katakan bahawa aku sgt3 seronok dan gembira dengan
BIG ni...byk sgt yg aku belajo weyh...byk jgk pengalaman baru yg aku timba sepanjang BIG ini berlangsung...dan sesekalinya aku tidak akan melupakan saat2 manis itu....


Ni masa baru sampai kat Pantai Port Dickson...
Nak berkayak dan ada sesi water confident....
Seronok main air....seronok berkayak....
Sun block jgn lupa pakai ok...wawawa....
(dah pakai pon muke aku tetap burn)


masak bersama-sama Puan Izati
dan makan bersama-sama di tepi pantai
di kala mentari sedang terik memancar....
masa ni tgh lunch after penat berkembara di dalam hutan
yang berbukit-bukit curam tu...
serius memenatkan tapi best~


peh3....pandainyer ko bergayer kat batu tu Yen...
(padahal dah nak terjatuh time tu)


persembahan nasyid moden kontemporari
masa malam kebudayaan oleh
kelas saya PISMP 1.03....
-memori tercipta-


mari makan bersama....
ada telur rebus,sardin,nasi....



gambar ni diambil masa dah habis BIG sebelum balik
asrama masing2....
inilah memori yg kita sama2 ciptakan....


sampai2 je kat tempat kembara,
kitorang bergambar.....
sebenarnya gambar ni hanya perlu diisi oleh PISMP 1.03 sahaja...
tapi ade 2 org kwn kite ni saje2 jadi penghias dlm gambar ini
iaitu Sir dgn Pok Jim....


Dak2 laki yg terlibat utk sesi pengembaraan hutan
pada 28 Februari 2011....


Lauk pauk tengahari
semasa 28 februari dgn 1 Mac 2011....


Adoh~ Penatnyer berjalan....
Rehat sebentar bersama kayu tah ape namanya...
kayu balak kot....


Kenangan bersama di hari kedua...
Sebelum bertolak ke PD....


macam nak berboria plak kite ek??
kitorang mengisi masa lapang pada waktu ptg dengan acara penggambaran...


amar,asyraaf dan aku....


kenangan PISMP 1.03
selepas berkayak dan makan....
saya berada di tgh2 berbaju biru....


Kenangan BIG Fasa 1 Siri 2 yang sgt mantap!! dan best!!
kalau ada lagi, aku nak pergi lagi!!!

Byk lagi gambar2 BIG yg ade kat laptop aku tapi aku x upload...
x muat nak letak kat blog comel aku ni....

apepon aku tujukan lagu ni untuk kite semue....


MEMORI TERCIPTA

Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pun terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


No comments: