Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Wednesday, December 29, 2010

Malaysia Juara Piala AFF Suzuki 2010

Kejuaraan di genggaman Malaysia....


kerjasama dan keserasian sepasukan
tips kemenangan mereka....
Safiee Sali...Nurshahrul Idlan Talaha....Safiq Rahim (kapten)


Semangat Juang yg tinggi membuahkan hasil....
Kejayaan mereka Kebanggaan kite semue....
Malaysia boleh!!!

*semakin bersemangat kesukanan aku sekarang ni..


Bergambar bersama Menteri Belia dan Sukan...


Penyerang Malaysia,Safiee Sali (kanan) meraikan kegembiraan
bersama rakan sepasukan,S. Kunanlan (tgh) dan Safiq Rahim-Kapten selepas
menjaringkan gol sewaktu menentang Indonesia dalam
Perlawanan Akhir Kedua di Jakarta....



Tahniah Malaysia...atas kejayaan menggondol gelaran
Juara Piala Suzuki AFF 2010...

Perlawanan Akhir Pertama di Stadium Bukit Jalil,Kuala Lumpur
Malaysia 3, Indonesia 0

Perlawanan Akhir Kedua di Stadium Gelora Bung Karno
Malaysia 1, Indonesia 2

Malaysia menang,sekali gus Juara
dengan agregat 4-2....

*sebenarnye geram dan tak puas hati jugak sebab team Indonesia x patot sumbatkan gol..haha...


Tahniah kepada Safiee Sali,Nurshahrul Idlan Talaha,Ashaari,Muslim,Amar Rohidan,Asrarudin,Kunanlan,Khairul Fahmi (keeper muke mcm Jepun/Korea),dan yg lain2 tu...

Tahniah dan Terima Kasih semua sekali!!!!

Persembahan yg sgt menghibur dan mendebarkan....
Akhirnya kita menang....

Alhamdulillah.....


Sunday, December 26, 2010

19 Tahun

27/12/1991 - 27/12/2010

Alhamdulillah...
Bersyukurku ke hadrat illahi kerana dengan belas kasih sayangNYA
aku masih berkesempatan hidup selama 19 Tahun ini...

19 Tahun ini dah mcm2 nikmat yg Allah berikan kepadaku...
19 Tahun ini dah mcm2 perkara yg aku buat sama ada baik mahupun buruk...
19 Tahun ini dah mcm2 manusia aku jumpe....
19 Tahun ni dah mcm2 bende aku belaja....
19 Tahun ni aku masih solo....huhu.....


Sanah helwa....
Happy Birthday....
Selamat Hari Lahir yg ke -19...



Doa dipanjat,Rahmat Dipinta,Berkat Bertamu....
Ameennnn......


p/s: aku tgh excited layan bola Piala AFF Suzuki sekarang ni...
gambar di atas adalah semasa perlawanan menentang Vietnam...
Safiee Sali adalah penyerang feveretku....hehe...


Barisan Pemain Malaysia...
Putera2 Kebanggaan Negara...
HARIMAU MALAYA TETAP UNGGUL~


Siapakah yg bakal bergelar Juara???
Sama2 kita tunggu dan saksikan....



Thursday, December 9, 2010

Hikayat Putera Katak??




ahaa....
memandangkan sekarang ni aku tgh syok tengok cerita
Putera Katak kat Tv3 pada setiap hari Isnin-Khamis,jam 4.30-5.30 petang,
aku nak buat entry pasal katak lah...

dah tentu2 aku geli pada katak!!!
akibat menonton cerita Putera Katak,aku sudah pandai2 nk memuji kecomelan
katak dalam cerita itu...
aku sangat suke pada cerita itu kerana dialOg2 lucu yg dilakonkan oleh
haiwan2 peliharaan dalam cerita itu....
antara haiwan2 peliharaan dalam cerita itu ialah:

  1. Katak.....namanya Putera....dah mcm Putera nazrin plak...hahaha....
  2. Iguana......namanya RonaldO...memang x bleh bla nama die!!
  3. Kucing.......namanya Wira.....sgt2 comel dan selalu cemburu dgn Putera...
  4. Dua ekor Ikan Emas.....namanya Kiki dan Lala.....terkurung dalam akuarium sentiasa....
  5. Kura-kura.....namanya Upin Ipin.....hahahaha....
watak mak bapa TiNa (Nora Danish) dalam cerita tu pOn kelako giler...
tergelak2 aku dibutanyer...kalau ade Daus kat sebelah aku,dah lame aku kene pukul dgn dia
sebab gelak besO....hahahahaha....x tahan!!!

sangat2 kelakOr dan cHOmeL kesemua haiwan itu....
suke sgt sgt!!!


Nak tahu x sinopsis ceritanya???Jom kita baca kejap....


Drama terbaru Putera Katak TV3 di slot Lagenda ini akan membawa para penonton ke alam fantasi dan magis Putera Amar dalam menemui cinta sejatinya dalam membebaskan diri daripada sumpahan.

Putera Amar (Zizan Nin) telah disihirkan oleh kekasihnya, Puteri Zadora (Bia Rameshan) yang kecewa apabila Putera Amar tidak menjelma menjadi manusia walaupun sudah diberikan ciuman.

Lantas, Putera Amar dibuang ke bumi dan terpaksa menjalani kehidupan sebagai katak selamanya. Amar (katak) dibela oleh TiNa (Nora Danish), seorang pencinta haiwan.

Amar tetap optimis bahawa dia akan menjadi manusia semula kerana cinta suci akan memulihkan dirinya suatu hari nanti.

Lima tahun berlalu, Puteri Zadora sedar bahawa sihir kakaknya, Puteri Ixora (Norseha) telah menghalang Putera Amar untuk kembali menjadi manusia. Maka, Puteri Zadora telah menghantar panglimanya, Zamir (Fazreen Rafi) untuk menjejaki Putera Amar untuk dibawa balik ke planet Zadora.

Zamir berjaya menemui Putera Amar tetapi Amar enggan pulang kerana perbuatan kejam Puteri Zadora masih menghantuinya. Putera Amar yakin bahawa TiNa yang sangat menyayanginya (katak) ialah cinta sejatinya.


SEKIAN TERIMA KASIH....

ong...ong...ong...ong.....


Monday, December 6, 2010

Tahun Baru Hijrah


Dengan penuh rasa rendah diri,
Putera Nazrin ingin mengucapkan

Selamat Tahun Baru 1432 Hijrah kepada semua sahabat2,teman2 seperjuangan,
kenalan2 yg mengenali diri ini dan semua umat Islam di seluruh dunia ini.


Semoga dengan tahun baru ini,kita akan terus berjuang dan berusaha untuk memberikan yg terbaik dalam segala pa yg kita lakukan.

Sama-samalah kite mendefinisikan makna Hijrah itu dengan cemerlang!!Hijrah bukan setakat dengan mulut dan perkataan tetapi tindakan!!



Sehari sebelum 1 Muharam 1432 Hijrah itu,aku dilanda wabak selesema dan demam panas...Panas sungguh badanku ketika itu....Aku pun mengadu kepada teman2 tercintaku,iaitu HaziQ (Azq Itchi),Abg Alif kassim,Abg Aril dan Daus Garfield....Mereka sgt2 mengasihaniku dan mendoakan kesembuhanku....mereka juga menasihati aku agar mkn ubat....ya,aku makan ubat dan berehat secukupnya.....Aku percaya bahawa sakit ini berpunca daripada hujan yg sentiasa turun pada waktu petang....Aku ni x boleh kena hujan sikit,mesti pening kepala dan demam....Putera raja lah katakan...sensitif sgt....hehehehe....
Aku sgt sygkan teman2 tercintaku itu...Merekalah yg berjaya membuatkan aku menangis kerana perpisahan,kerinduan,keikhlasan dan ketulusan dalam satu ikatan ukhuwah yg sgt2 mulia.....Ya Allah,x pernah aku rasai tangisan ini bila berteman.....

Dah lama aku x rasa sakit....Bile dah sakit aku sgt gembira...Gembira????!!!
Ya,aku gembira kerana aku memandang sakitku ini dari sudut yg sgt2 positif....
Sakit ini sebagai penghapus dosa....
Sakit ini sebagai ingatan Allah kepadaku agar aku mengingatinya....
Sakit ini sebagai penyuci diri dan jiwa agar dapat mulakan tahun baru Hijrah dengan penuh kesucian...huuuuu...
Sakit ini sebagai medan tarbiyah untukku mengenali dan mengingati semula tentang 2 nikmat yg seringkali manusia lekakan,iaitu nikmat kesihatan dan nikmat masa.....
hargailah waktu sihat dan waktu lapang dengan bijaksana....

Alhamdulillah....


Kita semua menyambut Tahun Baru Hijrah 1432. Bagi kita umat Islam, alangkah ruginya jika kita tidak menyambut ketibaan tahun baru Islam ini dgn penghayatan kisah Hijrah Rasulullah saw. Alangkah ruginya jika kita lebih mengagungkan ketibaan tahun baru Masehi 2011 daripada tahun Islam kita sendiri. Jika bukan kita umat Islam yg mengimarahkan tahun Islam ini, maka SIAPA LAGI????





Monday, November 29, 2010

Kepilan Gambar Majlis Kahwin di Kediaman HaziQ

Inilah Ahli-ahli Rewang
Majlis Perkahwinan Kakak Haziq...


Saya tengah berangan...


Senyuman manis Fadzli dan Abg Shahril...

Satu team...


Saya buat muke cOmeL...



bang..bang!!!!
tembak kak Naa....



Kami kemengantokkan...
Fadzli dan Saya tengah mengantOk....
Penat.....


Kenangan Terindah di Rumah HaziQ
Najib....Fadzli...Razi...Abg Shahril...dan Yen....


Kami bergambar bersama pengantin baru...
Semoga bahagia hingga ke syurga ye...
amiinnn....


Pelamin cantekkk...
Biru Pink....


Bergembira di Rumah HaZiQ (Felda Kahang Barat,Kluang)



Assalamualaikum...

Alhamdulillah kita bertemu kembali dalam arena ceritera hikayat putera Yen yg baru.Cerita tentang apa?Cerita tentang saya dan sahabat2 saya.Sebenarnya saya baru sahaja pulang dari Felda Kahang Barat,Kluang Johor.Rumah siapa?Nak tahu ker??Kalau nak tahu,marilah baca cerita saya yang seterusnya.....

Tanggal 26-29 November 2010,saya telah berada di kediaman sahabat tersayang saya iaitu kediaman HaziQ Ja'afar.Buat apa kat sana??Saya ke sana kerana saya telah dijemput oleh Haziq sempena Majlis Perkahwinan kakaknya (Kak Na). Kak Na merupakan anak kedua daripada 4 adik beradik Haziq.Haziq yg ketiga.So yg pertama adalah abang die,dan yg keempat adalah adik lelaki die.

Susah nak cerita,sebab byk sgt peristiwa yg telah berlaku sepanjang saya di sana.Yg penting bukan saya seorang sahaja yg bersama Haziq di sana,ade ramai lagi yg jOin kami di sana.Siapakah mereka??teruskan pembacaan anda ye!!

(gambar hiasan)


Saya nak bercerita tentang rentetan peristiwa mengikut hari lah senang citer.....


Jumaat (26 Nov 2010)

  • Naik bas kol 8 pagi ke Muar...kemudian naik bas ekspress Orkid Malaysia di Muar pada jam 10 pagi...sampai Kluang pukul 12.oo tengah hari....jumpe Najib (kawan pengajian BM)...kami pun menunggu kedatangan Haziq di situ dengan muke seposen dan 50 sen...
  • Haziq yg dinanti2 sudah tiba....kami bergegas nak pi Solat Jumaat....naik kereta proton saga baru kale putih milik Kak Na,tapi dipandu oleh Abg Emi (Abg kpd Haziq)...kepala abg die serupa mcm Haziq...hahaha....
  • Selepas solat Jumaat,telah berlaku satu musibah kepada Najib...selipar capal murah die hilang!!!peh...Najib kesedihan teramat...najib terpaksa memakai selipar hodoh yg ada di situ...huhu...
  • Perjalanan begitu jauh untuk ke Felda Kahang Barat...tapi rumah dia yg pertama belah kiri kalau masuk2 je Felda tu....
  • Kami disambut girang dan mesra oleh keluarga Haziq...mereka sangat2 gembira menerima kedatangan kami....malu seh aku!!!...
  • Kami melepak2 seketika di rumah HaziQ...dan membiasakan diri....
  • Petangnya, kami (bersama Haziq dan Najib) telah keluar ke pekan semula...saya drive kereta saga putih milik Kak Na tu...huhu...auto memang ar kompiden!!!hehe...Tujuan ke pekan adalah untuk mengambil Fadzli (kawan pengajian BM @ Ketua batch sem kami) di basten....
  • Selepas tu,kitorang beli hadiah pengantin kat the Store...huhu....sempat beli capal najib jugak...
  • Malamnya pula,kami sangat sebOk packing2 bunga telur,sumi jelly,cawan mug dan sebagainya serta masukkan ke dalam beg2nya....banyak!!!ngantOkkkk!!!tapi best ar...sebab ade selingan lawak2 jenaka dan telatah makcik2 Haziq yg lawak tuu....dgn Fadzli yg peramah itu lagii....suasana meriah memang jelas dirasai ketika itu....kami pOn tahan ngantOk je time tu...Tuan Rumah pun ngantok jgk (Haziq)...hahaha....cian kami...pnt...ngantok...
  • solat jama'....makan....minum.....borak2....susun2 barangan yg dah dipacking....susun tempat tidO depan pelamin pengantin....
  • rumah Haziq cantikkk....rumah batu,kale kuning kat luarnye,dlm kale biru.....(tibe2 je ckp pasal umh)
  • TidOoooorr....zZzZzZ.....kene gigit byk nyamuk...gtl2 bdn...x tahu nape nyamuk tu suke gigit saya....kesejukan....

Sabtu (27 Nov 2010)

  • Bangun pagi gosok gigi....solat....mandi...sarapan mihun goreng dgn ubi rebus bercecahkan sambal tumis...suke makan ubi!!!!weee.....suasana jawa dtg kembali....famili jawe tuuu....
  • pagi2 bute pas subuh Haziq dan abgnye telah pi ke paso beli brg2...yg saya ni plak sengal,tercari2 manalah Haziq ni...terlupe plak die pi paso rupenyer....ish!!...pagi2 tgh brekfes ade suprise....selepas Haziq kembali pulang dari paso,tibe2 je Abg Shahril masuk...giler saya terkejOt!!!!!tapi muke saya tenang dan cool je...hati terkejOt giler!!!tibe2 je muncul....suprise yg menjadi sebenarnya....siOoT je rahsiakan dari saya eh!!!
  • kami pon berborak bersama2 (Haziq,saya,fadzli,Najib,Abg Shahril dan famili Haziq)...
  • Hari ini adalah hari yg agak sibuk!!!mcm2 kene buat...angkat itu angkat ini...packing itu packing ini...saya jenis yg dah biasa susah,so x kisah lah buat semua ni....tapi agak penatlah...nasib baik ade org kesian kat saya...hehehe....
  • ramai anak2 kecil (saudara mara/sepupu haziq) yg bergembira bersama kami...tapi saya kene buli dgn mereka...(ditumbuk2,dipukul2,melompat2 kat saya dan mcm2 lagi...saya x tahu nak marah cm ner....hahaha...sakit2 bdn saya!!!haziq plak sibuk dgn benda lain....xde backup...waaaaaa
  • hari ni adalah hari merewang di umah Haziq...ramai org dtg...kupas2 bawang,potong mcm2 bahan masakan...org laki plak potong2 daging dan masak di belakang rumah....
  • saya sentiasa ikot Haziq pi kedai beli barang dgn menaiki WUA die...suke jln2 Felda die...
  • malamnya pula adalah acara yg paling penting sekali iaitu Majlis Akad Nikah....
  • pengantin bergambar2 dgn pelbagai tema pakaian selepas sesi berinai....suaminya org Sabak Bernam,seorang Kontraktor....ramai rombongan dari pihak pengantin laki yg bertandang ke rumah Haziq pada malam itu....huh!!meriah!!!
  • seorang maknyah yg bernama Cici telah menjadi PAK ANDAM Kak Na sepanjang perkahwinannya....(kami selalu drOp die di belakang tabir sambil tergelak2 besO)
  • Sesi memekak dgn karaoke pon ade jugak...saya sempat karaoke 1 lagu je (malu giler weyh)....fadzli ar byk karaoke...tahu ar suara sdp...
  • mlm tu saya digigit nyamuk2 lagi....kenapa org lain x kena???!!!geram akuu....
  • malam tu kami terpaksa tidor di beranda luar....kesian kami....huhu...kesejukan....kegatalan dan kesakitan kepala serta tanganku kerana terhantok kerusi lah meja lah...lantai lah...macam2 Yen ni....Haziq je yg memahami saya...huhu....
  • tidoOor....zZzZzz...

Ahad (28 Nov 2010)

  • bangun...gosok gigi..mandi...solat....brekfast...
  • Majlis Khatam Quran...bacaan Quran oleh Haziq dan Abg Shahril...kumpulan ngaji wanita felda blok situ menjadi pengiring majlis.....
  • Hari Persandingan pengantin baru...
  • kami tolong2 ape yg patot.....
  • jalanraya sesak...byk kereta keluar masuk..parking sini sana....
  • masa persandingan hujan renyai....namun majlis tetap diteruskan....
  • ada 2 maknyah jadi Pak Andam (bernama Cici dan Bella)...
  • majlis persandingan berjalan dengan lancar dan meriah....sesi baling2 dwet kat depan pelamin diadakan jugak....duet2 syiling byk yg terkean kepala saya...sakit dOL!!!!saya pun mcm kanak2 riang yg lain mengutip duet2 tersebut...ade ar rezeki sikit...then saya bagi duet tu kat sepupu Haziq sowang tu....hihihihi....
  • razi datang....yahuuuu!!!!
  • petangnyer,Fadzli dan Najib balik saing dgn Razi sekali...so,tinggallah saya,haziq dan Abg Shahril...huuu....sedih2....
  • kami mkn2....kami minum2....borak2...ketawa2....haziq dilanda gosip dan kontroversi panas!!!!huhuhu....
  • petangnya kemas mcm2....then basuh periuk2,pinggan2 dan bende2 yg lain....kene gigit byk sgt nyamuk....org lain x kene gigit plak....SANGAT SAKIT PINGGANG!!!!penat!!!x pernah buat keje2 cm ni....tapi inilah pengalaman bermakna bagi saya....Thanks Haziq!!!
  • sapu sampah...kemas bahagian belakang rumah....
  • malamnya berehat tgk TV dan minum2 makan2....borak2....

Isnin (29 Nov 2010)

  • siap2kan diri cantek2...kemas2....(walaupun baju dah masam habis!!sebab pakai pakaian berulang)..hehehehe....
  • haziq kelihatan sedih,memgantuk dan serabut sikit pagi tu...mungkin sedih tgk saya dah nak balik umh kot....die kata,mcm kejap je saya ada kat sana...(xpe lah,next time jumpe lagi...kan byk lagi masa....inilah erti persahabatan sejati yg bersulamkan kasih syg dan saling merindui serta takut akan kehilangannya...)
  • saya balik umah naik bas pukul 10.30....tup tap tup tap,sampai umah kol 2 lebih...bas kat Muar lambat sgt nk gerak...tu yg lmbt sampai...bas kat Kluang pon lmbt jugak gerak....
  • sampai umah dengan selamat....
  • Abg Shahril masih stay di umah haziq sampai rabu kot...diorang nak jln2 Kluang2...siot je....

inilah serba ringkas rentetan peristiwa sepanjang saya ade di rumah Haziq...saya suke dan bahagia berada di rumah haziq...next time,god willing I will be there again!!!Insya'Allah....


(gambar hiasan)


Sebenarnya,ade beberapa gambar yg sempat kami rakamkan.Masalahnye gambo2 tu ade pada kamera Famili Haziq, handphone Fadzli dan Abg Shahril...so,saya terpaksa menunggu kehadiran gmbo2 itu...huhu...sekian saja hikayat putera nazrin utk kali ni....nanti jumpe lagi....



Korek Telinga Dengan Penuh Kejiwaan


D-MasiV-Jangan Menyerah

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi


kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa



Radja-Terus Terang


Jangan pernah kau katakan
Bahwa cintaku terlarang
Karena tak ada yang tahu
Arti cinta sesungguhnya

Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Karena aku manusia
Yang pastinya butuh cinta

Kepadamu aku terus terang
Bahwa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan

Hanya kamu yang aku sayang
Bersamamu jiwaku melayang
Demi kamu aku relakan perpisahan

Perpisahan..

Cinta datang dari Tuhan



Tuesday, November 23, 2010

Pengembaraan ke Kuala Kangsar Bersama Abg AliF

Assalamualaikum...
Semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera...

Cuti sekolah yg baru sahaja bermula sejak seminggu lalu aku penuhi dengan beberapa aktiviti menarik.Ya,sgt menarik!!Percutian yg aku sendiri tidak jangka akan berlaku telah berlalu dengan penuh rasa kegembiraan dan keriangan.Pengalaman mengembara ke Kuala Kangsar bersama Abg Alif Kassim akan aku rindui selagi hayat dikandung badan...wow!!

Begini ceritanya....

Tanggal 19 November 2010 pada jam 10.30 pagi aku telah bertolak dari Tangkak ke Ipoh,Perak dengan menaiki Bas CEpat Ekspress.Rasa nervOus dan bimbang sedikit bersarang di hati lantaran kelambakan tragedi ngeri yg kian melanda dari hari ke hari dalam negara kita.Setiap hari ada saja kemalangan ngeri yg berlaku.Pastinya aku juga wajar berasa cuak dgn kondisi ini.Namun,dgn iringan doa dan berkat Allah,aku selamat sampai di Ipoh pada waktu Asar.Alhamdulillah...

Sesampainya aku di Ipoh,aku dijemput oleh Abg Alif untuk dibawa ke rumahnya di Kg Simpang Lawin,Kuala Kangsar.Perjalanan tersebut dikira agak jauh jugak lah.Hujan yg turun tidak menghalang kami untuk terus ke rumahnya itu.Panas hujan kuredahi jua....huhu...AGL miliknya tetap menyumbang bakti luhur kepada dirinya dan juga diriku...wow!..Rasa excited,gembira,dan rindu semuanya kami rasai bersama.Hubungan akrab ibarat abg adik yg sgt jelas terpancar dalam hati kami menerusi ekspresi yg ditunjukkan tatkala kami bertemu..Seolah-olah sudah bertahun-tahun tidak bertemu....ohhhh~Aku ingatkan dia bwk kereta sbb hujan,rupenyer naik motor...Kesanggupan dan pengorbanan kecil yg ditunjukkan oleh Abg Alif terhadapku sangat2 aku hargai dan membuatkan aku terharu dgn tindakkannya itu...Apa istimewa sgt aku padanya?? (jawapannya aku sudah tahu)

Kita selang selikan cerita ini dengan gambar2 menarik semasa saya berada di Kuala Kangsar bersama abg alif kesayangan saya...huhu....


Memori di depan Masjid Ubudiah Kuala Kangsar bersama Abg Alif.
Aiskrim perisa coklat menjadi teman di sisi..haha...


Semakin hari semakin aku suke melompat!!
Aku suke melompat!!Yeah...
Kat masjid dan makam diraja pun sempat melompat lagi ye???
???

Tujuan utama aku datang ke Kuala Kangsar ni sebenarnya adalah untuk meghadiri jemputan Abg Alif ke rumahnya sempena Majlis Perkahwinan kakaknya yg kedua itu.Bila sampai2 je rumah die,peh!!!agak mewah dan besar rumah dia...kaya rupenya famili die ni....rumah batu di atas bukit tersergam indah,ditampar pawana2 manja di lereng bukit....fuhh!!!nyaman sungguh cuaca di situ,membuatkan aku kesejukan sampai ke tulang....

Sebenarnya bukan aku sorang je yg join majlis kahwin tu dalam ruang lingkup jemputan abg alif...tapi team nasyid pOn ade jugak kat sana utk membuat persembahan live dlm majlis kahwin tu nanti...team nasyid itu terdiri daripada Abg Nurhakim,Abg Syafiq Salehuddin,Abg Nazmi Yunos dan Abg Alif sendiri...aku bukan nasyid ok~...tukang menyibuk je...haha...

Majlis Perkahwinan kakaknya berjalan dengan agak lancar...menarik!!dengan tema oren putih...cantek...diselang selikan dengan persembahan nasyid,silat,dan lagu2 selawat bersama alunan muzik tradisional yg dialunkan oleh pasukan muzik Kg Talang...huhu....

Pengalaman bermalam di rumah Abg Alif sangat menyeronokkan...tak bosan...walaupun selalu kene drop dgn diorang....ish!!..geram jugak ar rasanye...tapi aku relaks je...lalalala....

Layanan yg diberikan oleh keluarga Abg Alif terhadapku juga tidak mendukacitakan...makan minum dijaga...kira ok lah tu....Riang ria yg ditunjukkan oleh kakak-kakaknya menghiburkanku,walaupun aku tgh segan nk mampus...dah memang aku pemalu nak wat cmner...lalalala....

Kalau nak diceritakan satu persatu peristiwa dari 19-22 November sepanjang aku kat sana,sampai minggu depan pun x habis...lagipon aku dah mcm penat nak menaip byk2 ni..sebab asyik menaip mesej kat hp dgn insan tersayang je...huhu...siapakah???entah ler....

Jom kita tengok lagi, gambar2 ape lagi yg ade masa aku jln2 kat Masjid Ubudiah,Kuala Kangsar bersama Abg Alif hari tu..Abg Alif ckp kalau dok lama sikit kat sana,boleh ar bwk jln ke byk tmpt2 menarik yg lain...tapi apakan daya...huh~kejap je sudah...


Hijau dengan hijau...Renungan Abg Alif yg pastinya menyimpan 101 maksud...Pandai jugak die ni bergambar ek....Gambar ni diambil di perkarangan luar Masjid Ubudiah...


Tah pape ntah gaya yg aku buat ni...Mcm nk kene penampO je!!Gambar ni ade kontoversi sikit yg dicetuskan oleh Abg Alif...jahat Abg Alif!!...



gaya abg Alif ala2 nak bersilat gitu...tapi muke senyum...memang x bleh bla...

mcm nk mintak penampO je...terajang kang!!hahaha....

x baiklah kalau terajang abg kesayangan...kesian die...ek eleh...



gaya menarik di depan air terjun Masjid Ubudiah..

aku suke gambar ni sebab clear...terang...dan gaya yg memuaskan hati aku...lalala..

kepuasan hati tu penting!!Thanks to Abg Alif sebab layan perangai saya yg suke begambar ni...


Inilah Masjid Ubudiah yg dilihat dari luar pagar masjid..

Menjadi simbolik Kuala Kangsar...

Abg Alif ckp masjid ni masjid ketiga tercantik kat Asia Tenggara...

betOl ker???


Gambar ni diambil di tepian Sungai Perak...

BesO Sungai Perak tu...

Gambar Sungai tu aku ade simpan kat My Pictures tapi x upload kat sini...

KalaU upload byk sgt, jeNoh aku nak menaip byk2..

kalau gmbr xde captiOn kelihatan x menarik plak nanti....eee....

*jeNoh membawa maksud penat atau x larat....


Abg Alif bergmbar di depan sekolah rendah die dulu...

SK SULTAN IDRIS 2,KUALA KANGSAR...

Kat sekolah ni lah die dapat jadi Pelajar Cemerlang UPSR 1999 dgn

meraih 5A...fuyOo!!!English dpt A tuu...jelesnyer...hahaha...




gaya yen yg menampakkan ketampanannya...

hahaha....tampan x??

Lokasi: Tepian Sungai Perak....


Kenangan sedetik bersama Abg ALif Mohd Kassim

akan aku semadikan dalam memori ini sampai bile2...

Dah byk perkara yg aku pelajari daripada die...

Nilai2 ilmu...nasihat2 bergune...pengajaran berharga tentang kasih sayang...

dan sebagainya....



Maafkan segala salah silap saya sepanjang perkenalan kita ini...

Saya akui saya tidak sempurna sebagai adik abg...

Namun saya telah memberikan yg terbaik...untuk menjadi adik yg baik...

Abg byk terasa dgn saya...maafkan saya...

hayati tiap2 mesej pnjg yg mengandungi penjelasan berkenaan perkara yg abg terasa itu...

yen x de langsung niat nak mempermain-mainkan hati abg alif...

ikhlas berteman dan bersahabat dgn abg...

abg alif ckp ikhlas x perlu ckp....memang sye x ckp pon,sbb sye tulis je ni...

Terima kasih atas pengorbanan dan bakti2 yg Abg Alif curahkan kepada yen selama ini...

kaulah penyeri yg membawa sinar....wow!!!mat feeling betol aku nih!


Kenangan berkaraoKe..kenangan makan same2 kat luar...kenangan sejenak pi Surau An-Nur...kenangan di masjid Hijau...kenangan jln2 kat Paso Malam...kenangan borak2 dan makan2 kat bilik B330...kenangan berehat di R&R Ulu Bernam...kenangan main bowling...kenangan jalan2 kat warta...kenangan naik motor AGL...kenangan tunggu abg kat tangga...kenangan merajOk...kenangan nangis2...kenangan drOp saya....kenangan naik kereta BFG...kenangan pemberian bege dan cOklat cadbury...kenangan abg ejek saya silat sendeng...kenangan abg ckp songkok sye beso...kenangan teman abg jual kereta BFG....kenangan abg ejek saya tikus Tangkak....kenangan melepak di meja dpn cermin...melepak di bilik TV...kenangan demam sama2...kenangan pi Klinik same2...kenangan borak2 di atas masjid...kenangan naik kereta waja mak Abg Alif...kenangan bergambar lompat2...kenangan mkn pisang goreng kat dlm BFG...kenangan teman abg jadi imam terawikh kat asrama...dan semua kenangan2 lain akan saya simpan baik2...dan terpahat kekal selamanya...'pemberian' abg itu saya akan simpan baik2....!!

insya'Allah....

(kendurkan janji dgn melafazkannya)

bila dikenang kembali pasti akan terasa sebak....bila lagi kita akan dipertemukan semula??

jmpe abg...abg jmpe adik....

abg xde adik...adik xde abg...

sekarang abg ade adik...adik ade abg....

sempurnaa....

SEMUA ITU ISTIMEWA BUATKU!!!

SEMUA ITU KENANGAN TERINDAH KITA BERSAMA!!!


*dah mcm org kapel pulak....ish!!!



Seperti biasa...saya suka melompat...depan pagar masjid sempat jugak nak berlompat...walaupun ade org tgh tengokkan aku..aku pedulik ape...aktiviti melompat2 harus diteruskan...hahaha....




SEKIAN TERIMA KASIH...



Wednesday, November 17, 2010

Riang Ria Aidiladha

Pergi ke kebun bersama ayah,
Selepas berkebun pergi ke kota,
Aidiladha disambut meriah,
Pengorbanan didefinisikan rahmat dipinta.

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Allah Subhanu wata'ala kerana dengan limpah rahmat kasih sayangnya,dapatlah kita menyambut Hari Raya Aidiladha dengan penuh pengertian,insya'Allah.
tidak kira di mana jua anda berada,sama ada di IPG Kampus Pendidikan islam mahupun di kampung halaman masing2,saya ingin mengucapkan selamat berhari raye ye!!!Definisikan makna pengorbanan anda dengan bijak!!!

Banyak jugaklah saya terima mesej2 raya.Terima kasih kpd yg menghantar mesej2 tersebut.Saya menghargainya!!

Especially kpd Abg Alif...huhuu...Rajinnye kite bermesej ye???hahaa....

Dalam keluaran entry ini,saya hanya ingin memaparkan beberapa gelagat2 dan aksi2 saya bersama segelintir ahli keluarga saya semasa hari pertama Hari Raya haji ini....Orang sibuk bergotong-royong sembelih dan potong2 lembu,aku plak sibuk bergambo,dan tgk Sukan Asia kat TV...hehehe.....

Memandangkan saya suka begambar dan mengambil gambar ,di sini sempat juga saya uploadkan beberapa kepil gambar untuk tontonan saya sendiri dan kawan2 yg melawat blog hikayat Putera Nazrin ini.


Hakimah (imah) dan Hafizullah (ude) adalah anak2 saudara saya.
Imah bakal naik Tahun 6,manakala Ude bakal naik Tahun 5.
Mereka suka bergambar.Masa ni saya jadi pengarah fotografi,harap maklum.

Lokasi: Tangga Rumah.


Dalam gambar ni ade 4 org insan yg bergelar anak2 saudara saya.
Saya panggil mereka untuk bergambar di sini.Mereka sgt sporting bergambar!!
Budak kecik pakai seluar kelabu tu namanya Asyraf yg berusia 4-5 tahun...manakala budak kecik yg berseluar hijau tu pulak namanya Hazqil yg berusia 5 tahun...

acu...acu...acu...acu...
inilah gelaran saya ketika di rumah....

inilah Acu yg mereka maksudkan...
sangat ceria kan acu dia...??
...bersama belon merah...
Hazqil sangat suka pada belon2....So,saya pinjam sebentar untuk tujuan
sesi penggambaran ini.


gaya sempoi di depan pokok yg terletak di sekitar
halaman rumah saya.Waktu ni tgh hujan weyh...lantak ape...
Payung AVON yg saya sendiri x tahu mana datangnya saya jadikan
sebagai prop penggambaran ini.

mari kita melompat sampai ke awan...
bersama selipar croc asadi tah sape punyer yg aku pakai...
menggapai bintang di siang kala...
hujan menimpa ke bumi ada aku kesah???
memang ar x kisah...ko kan pakai payung...


Selepas solat raya di masjid,
kami terus bergambar...
Inilah Si purple dan si hijau~
Si hijau tgh bermain jet kertas,tibe2 Si Purple tarik Si hijau dan memaksanya
untuk bergambar dgn Si Purple...baguskan Si Purple???
hmmm......


Ude bergambar di bawah pohonan hijau nan rendang.
Dia sedang membuat muke...
Ballon pula sentiasa setia di sisinya..


Saya tgh terkejut dan lantas membuat muka
kerana tgh sedap2 mkn nugget,kak maya saya terus nak snap
gambar saya...
Saya suke gambar ni sebab mata saya kelihatan besO sekali...
Mcm nk kene terajang je~


Inilah dia Kak Maya saya.
Walaupun berbaju kurung,beliau tetap lincah untuk membuat satu lompatan yg menarik.
lompatan cemerlang!!!..
tahniah kak maya!!tengoklah sape photographernye....
weee......

*Lucu seh selipar croc kuning dia tu..dah ar saiz kanak2...aku pakai ketat weyh,walaupun kaki aku kecik.


Iemah pun takkan mensia-siakan peluang untuk bergambar di
pohonan hijau itu.Payung Avon dan Ballon menjadi prOpnye,
Menambah keayuan si Princess Iemah...
Saya rasa penghasilan dan kesan editing gambar ini agak cemerlang...


barisan kepimpinan Ahli Jawatankuasa Perwakilan
Anak2 Saudara Putera Nazrin...
Dua orang ank saudara tidak hadir semasa penggambaran ini,iaitu Haziq dan Ude...
Mereka buat hal lain...


Masa raye haji ni,saya selalu tgk Sukan Asia Guangzhou kaT TV...
kebanyakkanya Malaysia kalah...dan yg pasti dan selalunya menang WAJIBLAH China...
menyirap plak aku tgk diorang tu...tapi diorang memang hebat pun!!!hebat psikologi!!!hebat kekuatan fizikal dan mental!!!

Gambar di atas dan di bawah ini menunjukkan Saudara Azizulhasni Awang (Pelumba Basikal Keirin Malaysia) baru sahaja meraih Pingat EMAS acara keirin...Tapi persembahan yg ditunjukkan itu pastinya membuatkan kita sebagai rakyat Malaysia bangga padanya.Tahniah Abg zizul!!Wa caya lu bro....mantOop!!

Josiah Ng pulak merahi Pingat Perak bagi acara yg sama ini.Josiah Ng hanya berada di depan sejengkal je dgn pelumba China yg meraih Gangsa masa tu.Buka main sewonok aku dgn ank2 sedare dan akk2 aku masa tu...Fuh!!!


Kejayaan Negara Di Hari Raya Aidiladha mulia ini.
Segala PENGORBANAN dan USAHA GIGIHnya wajarlah kita kenang
dan hargai..


Sekian Terima Kasih~