Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Wednesday, November 17, 2010

Riang Ria Aidiladha

Pergi ke kebun bersama ayah,
Selepas berkebun pergi ke kota,
Aidiladha disambut meriah,
Pengorbanan didefinisikan rahmat dipinta.

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Allah Subhanu wata'ala kerana dengan limpah rahmat kasih sayangnya,dapatlah kita menyambut Hari Raya Aidiladha dengan penuh pengertian,insya'Allah.
tidak kira di mana jua anda berada,sama ada di IPG Kampus Pendidikan islam mahupun di kampung halaman masing2,saya ingin mengucapkan selamat berhari raye ye!!!Definisikan makna pengorbanan anda dengan bijak!!!

Banyak jugaklah saya terima mesej2 raya.Terima kasih kpd yg menghantar mesej2 tersebut.Saya menghargainya!!

Especially kpd Abg Alif...huhuu...Rajinnye kite bermesej ye???hahaa....

Dalam keluaran entry ini,saya hanya ingin memaparkan beberapa gelagat2 dan aksi2 saya bersama segelintir ahli keluarga saya semasa hari pertama Hari Raya haji ini....Orang sibuk bergotong-royong sembelih dan potong2 lembu,aku plak sibuk bergambo,dan tgk Sukan Asia kat TV...hehehe.....

Memandangkan saya suka begambar dan mengambil gambar ,di sini sempat juga saya uploadkan beberapa kepil gambar untuk tontonan saya sendiri dan kawan2 yg melawat blog hikayat Putera Nazrin ini.


Hakimah (imah) dan Hafizullah (ude) adalah anak2 saudara saya.
Imah bakal naik Tahun 6,manakala Ude bakal naik Tahun 5.
Mereka suka bergambar.Masa ni saya jadi pengarah fotografi,harap maklum.

Lokasi: Tangga Rumah.


Dalam gambar ni ade 4 org insan yg bergelar anak2 saudara saya.
Saya panggil mereka untuk bergambar di sini.Mereka sgt sporting bergambar!!
Budak kecik pakai seluar kelabu tu namanya Asyraf yg berusia 4-5 tahun...manakala budak kecik yg berseluar hijau tu pulak namanya Hazqil yg berusia 5 tahun...

acu...acu...acu...acu...
inilah gelaran saya ketika di rumah....

inilah Acu yg mereka maksudkan...
sangat ceria kan acu dia...??
...bersama belon merah...
Hazqil sangat suka pada belon2....So,saya pinjam sebentar untuk tujuan
sesi penggambaran ini.


gaya sempoi di depan pokok yg terletak di sekitar
halaman rumah saya.Waktu ni tgh hujan weyh...lantak ape...
Payung AVON yg saya sendiri x tahu mana datangnya saya jadikan
sebagai prop penggambaran ini.

mari kita melompat sampai ke awan...
bersama selipar croc asadi tah sape punyer yg aku pakai...
menggapai bintang di siang kala...
hujan menimpa ke bumi ada aku kesah???
memang ar x kisah...ko kan pakai payung...


Selepas solat raya di masjid,
kami terus bergambar...
Inilah Si purple dan si hijau~
Si hijau tgh bermain jet kertas,tibe2 Si Purple tarik Si hijau dan memaksanya
untuk bergambar dgn Si Purple...baguskan Si Purple???
hmmm......


Ude bergambar di bawah pohonan hijau nan rendang.
Dia sedang membuat muke...
Ballon pula sentiasa setia di sisinya..


Saya tgh terkejut dan lantas membuat muka
kerana tgh sedap2 mkn nugget,kak maya saya terus nak snap
gambar saya...
Saya suke gambar ni sebab mata saya kelihatan besO sekali...
Mcm nk kene terajang je~


Inilah dia Kak Maya saya.
Walaupun berbaju kurung,beliau tetap lincah untuk membuat satu lompatan yg menarik.
lompatan cemerlang!!!..
tahniah kak maya!!tengoklah sape photographernye....
weee......

*Lucu seh selipar croc kuning dia tu..dah ar saiz kanak2...aku pakai ketat weyh,walaupun kaki aku kecik.


Iemah pun takkan mensia-siakan peluang untuk bergambar di
pohonan hijau itu.Payung Avon dan Ballon menjadi prOpnye,
Menambah keayuan si Princess Iemah...
Saya rasa penghasilan dan kesan editing gambar ini agak cemerlang...


barisan kepimpinan Ahli Jawatankuasa Perwakilan
Anak2 Saudara Putera Nazrin...
Dua orang ank saudara tidak hadir semasa penggambaran ini,iaitu Haziq dan Ude...
Mereka buat hal lain...


Masa raye haji ni,saya selalu tgk Sukan Asia Guangzhou kaT TV...
kebanyakkanya Malaysia kalah...dan yg pasti dan selalunya menang WAJIBLAH China...
menyirap plak aku tgk diorang tu...tapi diorang memang hebat pun!!!hebat psikologi!!!hebat kekuatan fizikal dan mental!!!

Gambar di atas dan di bawah ini menunjukkan Saudara Azizulhasni Awang (Pelumba Basikal Keirin Malaysia) baru sahaja meraih Pingat EMAS acara keirin...Tapi persembahan yg ditunjukkan itu pastinya membuatkan kita sebagai rakyat Malaysia bangga padanya.Tahniah Abg zizul!!Wa caya lu bro....mantOop!!

Josiah Ng pulak merahi Pingat Perak bagi acara yg sama ini.Josiah Ng hanya berada di depan sejengkal je dgn pelumba China yg meraih Gangsa masa tu.Buka main sewonok aku dgn ank2 sedare dan akk2 aku masa tu...Fuh!!!


Kejayaan Negara Di Hari Raya Aidiladha mulia ini.
Segala PENGORBANAN dan USAHA GIGIHnya wajarlah kita kenang
dan hargai..


Sekian Terima Kasih~


No comments: