Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Tuesday, November 2, 2010

cerita suka duka


Penatnya menangis...
Letihnya berduka...
huh!!macam2 aku fikirkan sejak belakangan ni...
kenapa tah feeling lebih aku ni...
kememeh ke aku ni??lembik???
bukan senang nak jumpe laki menangis dalam zaman globalisasi ni...hehe...
aku adalah lelaki yg sukar dicari zaman kini...wah3~

menangis sebab ape??
sebab rindu....sebab kene sound dgn 'dia'...sebab asyik bergaduh je....

tertekan plak sebab ape???
sebab exam English dgn Arab yg agak mcm haram....
(budi bahasa budaya saya!!)
English punyer esei report dah mcm eksiden kat highway tu haa....terbongkang gitu~
Bahasa Arab sbnrnye mudah je soalannyer tapi aku yg sengal xnak belajo adad makdud dgn i'rab sungguh2...las2 amek ko...!!Hakim dgn Daus memang sungguh2 baca bende2 tu haa...so mybe diorang puas kot...PA 1 dan PA 2 subjek feberet...nantikan kedatanganku...aku berjanji nak wat the best utk dua2 paper tu...goreng habis!!

sakit kepala dan badan panas hari ni...
kenapa???
sebab penat menangis....penat berfikir dan rindukan kenangan lalu....huhu...
jiwang sey mamat nih~
mesej dgn dia sekejap untuk meluahkan isi hati dan ape yg aku rasa....huhu...makin deras tangisanku berguguran...
(sentiasa feeling dengo lagi Tiada Lagi Tangisan by Misha Omar)..huhu....

memandangkan aku sakit badan,sakit kepala,badan panas.....so aku pon asyik tido je kat bilik B322 ni....Daus dan Hakim sentiasa menceriakan suasana bilik ni....diorang selalu nak hilangkan tention aku...geram betol aku!!!sekelip mata je diorang berjaya hilangkan tekanan aku..Akmal Poland,Hafiz Roomate aku dan Razi pon menjadi watak2 sampingan dalam menyerikan bilik aku ni haa....

sepanjang aku beroomate dgn daus dgn hakim,mcm2 benda kami wat bersama2...
makan kat luar....beli pisang goreng...keropok lekor...air dan lepak kat mane2 tempat yg patot...dah 2 hari dah kitorang lepak kat bukit IPIS (kat depan tapak rumah Pengarah dan Timbalan Pengarah IPIS tuu)...suke menikmati angin kat situ....melihat pemandangan IPIS yg berbukit2....wow!!!bila digigit nyamuk2,saya pula mengeluh gatal2...merah2 bdn saya...manja!!!
masak nasi...beli lauk kat luo..then makan kat bilik...

pisang goreng hiasan...amek dari google image..
(jujurnye saya ini)

walaupun bilik aku x pernah bersepah cm ni....saya tetap gembira sebab ade mereka...
pada hakikatnye saya x suke bersepah2...saya sentiasa nak lihat bilik saya bersih,cantik,kemas dan redup.....itulah saya...saya nak bakal isteri saya ade nilai2 suke mengemas rumah,dan suke decorate rumah...wah3...jauh berfikir nmpk...xde ar...gurau je...

Zurina classmate saya baru sahaja terbitkan entry yg bertajuk mimpi yg panjang tu...sebenarnya saya pon ade byk mengalami mimpi yg pelik2...tapi xde ar nk cerita pasal mimpi panjang2 kat sini....

semalam aku mimpi gaduh nak bertumbuk dgn haziq....padahal kitorang memang baik sgt2...
selain itu saya ada mimpi Daus...Hakim...'Dia' dan 'Dia'.....mungkin sebab asyik terlalu fikirkan mereka kot,sebab tu boleh masuk mimpi....dulu2 pon aku ade mimpi artis2 mcm zurina mimpikan tuu...tapi x perlu lah cerita pnjg2 kat sini k...

actually sje2 je wat entry ni...sje buang masa....baru je lps salin Spot Questions PA 1 dgn PA 2 kata atas kertas A4 beso2!!bio terang aku nk tgk dan bace!

Tepat pada jam 12 malam ni (3 November) hari jadi 'Dia'...kalau mcm Tahun lps aku lupe hari jadi 'dia'..tahu ni aku x lupe,insya'Allah....SELAMAT HARI JADI...semoga panjang umur murah rezeki,sentiasa dipayungi rahmatNYa...saya sentiasa mengingatimu...

hah!!!
saya tgh xde dwet sekarang ni...dah ar mcm2 nk byr...mcm2 nak gune...dwet plak xde...sebab tu asyik mintak org belanja je..teruk sey aku ni....astagfirullah...

Saya dah malas nak menulis lagi...
Sekian Terima kasih...

Aik,bla gitu je...



No comments: