Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Tuesday, December 29, 2009

Penang Mai EP AkHiR

...sambungan daripada episod 4 yg lepas....


kini tibalah pada episod akhir Penang Mai...sedihnyer 'saya'....
lalala.....


Setiap percutian yg terjadi,pasti ada pelabuhannya...
Setiap yg awal,ada akhirnya...


Episod akhir ni merangkap hari terakhir percutian kami di sana...

::20 Disember 2009::
::Hari Ahad::
::Pagi::


Pemandangan Lautan Biru serba indah
menggamit tatapan mataku..
mengenal PENCIPTA yg maha indaH!!
*bangunan2 di Pulau Pinang yg kelihatan,
semasa kami sekeluarga menaiki feri untuk ke seberang..(Georgetown)

kondisi yg sangat mendamaikan tatkala aku menikmati kedinginan
pawana yg membelai jasadku...tekanan jiwa yg melanda
diriku seolah-olah mati dibunuh pesona alam ciptaan-NYA...


Feri yg lalu dari arah bertentangan sedang berselisih,so aku mengambil kesempatan untuk mengambil gambar feri tersebut...

*tu namanya feri tau!!bukan rakit ke,kapal layar or sebagainya...


Perkhidmatan feri di Pulau Mutiara...

Koleksi gambar memori di Pulau Pinang sebagai penutup ceritera,

Sekian sudah cerita kami,Lain masa bertemu lagi,dalam cerita yg mendatang,Insya'Allah...


Sekian Terima Kasih...

*malas nk bercerita panjang2 episod akhir ni sbb penat nk menaip panjang2!!kalau rajin bleylah aku berboria ke ape ke....

selamat sampai di rumah pada jam 6 petang...alhamdulillah....




++++++++++++++++++++++++++++



TAMAT


++++++++++++++++++++++++++++



Friday, December 25, 2009

Penang Mai EP 4

....sambungan...
+
+
tup tap tup tap,dh masuk EPISOD 4 dlm hari ke-3 percutian ke Pulau Mutiara.
Rasa mcm kejap sgt masa tu berlalu...
Rasa mcm nk dok lama je kt Penang,p jln2...
hehehe...
tapi x bley!!
nanti aku rindu Negeri Tercintaku,JOHOR!!
hahahaha...
+
++
+++
++++
++++++
Tanggal 19 Disember 2009,kami sekeluarga telah memilih BUKIT BENDERA
sebagai destinasi pelancongan pada pagi itu..
kenapa pergi awl pagi?sebab ramai org ar...takot2 dpt tiket naek 'train' lambat...
berasak-asak sana sini.Sebagai langkah bijak,kami pon pergi lah awal2...
+
++
+++
++++
++++++
Pulau Pinang sgt sinonim sekali dgn sejarahnya yg tersendiri.
BUKIT BENDERA pon sgt sinonim sekali dgn PULAU PINANG.
Para Pengunjung yg bertandang ke Pulau Mutiara ini pastinya xnak ketinggalan untuk
makan angin ke situ...
Rugi x pi sana!!
+
++
+++
+++++
Selamat Datang ke
BUKIT BENDERA/PENANG HILL

Masa kt dlm train tu,
ank2 saudara aku mcm dijangkiti virus kejakonan..
termasoklah diri aku sendiri...
Pemandangan yg mempesonakan,ditambahkan dgn cuaca yg agk
kedinginan sungguh mendamaikan hati ini...
Hijau Tumbuhan Menyejuk Mata Memandang.
bagus utk kesihatan!!

Papan Tanda Bukit Bendera kt luar pintu gerbang utama..


Landasan train Bukit Bendera..
Menuju ke Puncak Bukit
yg ingin dituju...


Setibanya kami ke puncak Bukit Bendera,
kami merakamkan sedetik kenangan
dengan cara bergambar,agar memori indah
nan suria terus malar segar
dlm ingatan ini....


Berapa kali daa nk ucap Selamat Datang???


Gambar aku di Bukit Bendera...
*naseb baek aku pakai "sweter" lengan panjang tu..
sebab cuaca sejuk...tapi xde ar sampai ke tulang...
terimbas kenangan ke Cameron Highland sewaktu aku form 4 dulu (tahun 2007)
bersama rakan2 sekolah menengah dahulu.


Mini Train yg kami naiki...
mengambil masa kira2 15 minit/20 minit utk
naik/turun Bukit Bendera ni...
Pergerakan train yg agk lmbt,memungkinkan perjalanan
mengambil masa sedikit..
...sob3...


Pemandangan yg sangaaaaaaaaatttt indah!!
sampai bile2 aku xnk lupakan wajah ini...
cantik sgt...ciptaan Allah ni...
dari situ aku nmpk Jambatan Pulau Pinang yg panjang tu...
ditambahkan dgn bangunan2 yg megah berdiri,kelihatan kerdil
jika dilihat dari puncak...huhu...
Awanan yg memutih kebiru-biruan diwarnai nur sang mentari
menambah pesona mata ini...nikmat berharga yg wajar aku syukuri YA Allah!!


Memang sengaja aku mengambil beberapa klip gambar
di sini...kerna aku sudah jatuh cinta pandang pertama sama ini pemandangan...
ni baru dari satu sudut,korang belum tgk lagi dari sudut yg lain...
fuh!!memang nian ar..
gambar yg diambil ni x serupa dgn nikmat mata sendiri yg melihatnya
tatkala itu...


Sebelum balik,
kami x akan sia-siakan pengalaman
dan percutian ini tanpa merakamkan
secolet memori indah di BUKIT BENDERA ni...
Sesuatu yg sgt indah bila kita dpt pi jalan jauh2 ni...
Tambahan pula bersama keluarga tersayang kn?>
huh~
Eventhough,x semua ahli keluarga aku terlibat menyertai
holiday ke Pulau Mutiara ni,
kenangan yg tercipta masih bisa tersemai subur
dalam hati kami ini..
+
++
+
++
+
++
+++++++++++++++++++++++++
TAMAT HARI KE-3
...bersambung
++++++++++++++++++++++++++++



Wednesday, December 23, 2009

Penang Mai EP 3

....sambungan hari ke-2 daripada percutian Pulau Pinang...

sedar x sedar dh masuk EPISOD 3...

dlm hari ke-2 tu..kami sekeluarga menyambung kegiatan jalan-jalan ke :

PESTA SUNGAI NIBONG PULAU PINANG

*Aktiviti Tahunan bagi Negeri Pulau Pinang*

hmm...kami bertolak ke tapak pesta selepas maghrib.Kelihatan manusia-manusia yg berkunjung masih belum terlalu ramai lagi.Barangkali manusia-manusia yg berkunjung akan menjadi lebih ramai selepas waktu Isya' nanti. (agknyer lah)

Mataku menjadi bersinar-sinar tatkala melihat cahaya-cahaya bergemerlapan memenuhi seantero tapak pesta itu..Apa yg ade kt situ ah??itulah persoalan induk yg bermain-main dalam kotak pemikiran aku setibanya kami di sana..

Kami pon mulakan aktiviti jalan2,

ada banyak gerai2,booth2,games2 yg ada kt situ..sekadar tengok2 je,x beli amende pon..x tahu ar nak beli ape..xde yg menarik pon!

Pintu Gerbang:

SELAMAT DATANG KE TAPAK PESTA SUNGAI NIBONG

imah,haziq,uda,hazqiL

(anak2 saudara aku sempat bergambar depan binatang tu sbg kenang-kenangan)

aku turut tak melepaskan peluang bergambar di pesta tersebut..
*time ni ramai org lalu-lalang kt tepi tu,malu sey aku...tapi wt2 don no je..

Tapak fun fair pesta..
banyak betol permainan yg membuat jantung seseorang itu
mcm nk tercabut...pendek kata mcm nk mati...
cuba teka aku main permainan ape masa tu??
buaian mcm eye on Malaysia yg kt belakang tu ke?bukan...
naik kuda pusing?bukan...
*aku naik buaian pusing yg pusing laju tu...
terasa gayat giler dowh...dh ar tinggi,laju pulak dia pusing,terasa
mcm nk tercampak je!
aku naik benda tu dgn abg long aku...
malangnya bukti menerusi gambar tidak dapat dilampirkan
di sini ats sebab2 tertentu...
*ank2 saudara aku ada jugak main permainan
gayat yg lain...tapi x tahu ape nama permainan tu...
tapi yg pasti permainan tu terasa mcm nk bunuh diri ar...
lalala....

special edition
Pesta Sungai Nibong
Pulau Pinang
18 Disember 2009
...fresh in our mind...



+++++++++++++++++++++++++++++++
TAMAT HARI KE-2
bersambung...
+++++++++++++++++++++++++++++++++


Monday, December 21, 2009

Penang Mai EP 2

Assalamualaikum Pembuka Bicara....


Dalam episod pembukaan Cerita Penang Mai ini,
aku telah menceritakan serba sedikit tentang butiran percutian
dalam hari pertama..
Cerita ini memerlukan beberapa episod agar aku x penat menaip,
dan tidak kelihatan berserabut...huhuhu...

Dalam episod 1 aku telah ceritakan sedikit tentang Hari PErtama kan??
so dalam Episod 2 ni aku nk cerita plak tentang hari ke-2 percutian ini..
hehehe...

Aku bercerita bukan semata-mata nk bagi org baca,tapi telah menjadi
suatu kepuasan bila aku dpt publish sesuatu cerita kt ruang blogger ni..
rasa puas,rasa mcm indah sgt hidup ni...colourful..wonderful..amazing...interesting!
Ayuh kita sambung cerita selanjutnya...~
huhuhu...
+
+
+
Masa Hari Ke-2,iaitu pd 18/12/2009 bersamaan dgn hari Jumaat,
usrah kami telah melawat Tokong Cina yg bernama..??entah...
x tahu nk sebut...biorkan je ar..
Tokong Cina tu sgt besar dan berada di kawasan tanah tinggi...
tempat pelancongan utama bagi para pelancong ke Negeri Pulau Pinang ni...
(tapi kaum cina je yg ramai kt tmpt tu aku tgk=memang ar..kn tmpat
penyembahan mereka..ish3...)
+
+++
+++++
Byk sgt patung2 besar yg ada kt situ...
dh ar banyak,pening kepala aku!!
dgn bau asap sana sini,membuatkan diriku laksana berada di alam
yg begitu asing sekali...
++++
+++
++
+
Walau Bagaimanapun Islam tu tetap
ada 1 TUHAN iaitu Allah...
tiada yg lain,,,DIA Tunggal...
Masa tengah melihat-lihat Tokong tu,
lantas membuatku berfikir tentang kebesaran Allah Subhanu Wata'ala,
DIA hanya SATU,x banyak...
DIA tempat kita pinta,tempat kita sembah SATU-SATUNYA..
tiada pening2...malahan ketenangan yg bertamu..
hebat betol DIA!!!

Time ni kt Tokong Cina tu.....
sempat merakam kenangan walaupun x cukup bersedia utk
bergambar..almaklumlah aku ni kn pemalu orgnyer...=)
baju biru (imah),baju merah (uda)-mereka tu ank saudara aku...


eee.....pegang ular siot..
dari kiri-Haziq-Uda-Abg Long-aku (acu),
yg kecik tu namanya Hazqil...
masa ni bukan kt Tokong Cina...tapi kt Tokong lagi satu,
iaitu Tokong Ular...


Ular Sawa yg panjang...dia tgh tdo sbnrnye time tu...



Pemandangan di Tokong Cina tu...
*terasa mcm berada di negara China plak,
masa zaman2 Dinasti tu...
hehehe...
ditambahkan dengan cuaca yg agk sejuk kerana
hujan+mendung
fuh!!


ni ar The Snake Farm
kt Tokong Ular tu..
ada mcm2 jenis ular...
yg aku suka kacau mase tu ialah Ular Senduk..
cz kepala dia asyik ikot je gerak-geri aku...
ke kiri dan ke kanan...
konon2nye dia nk serang aku ar tu...
tapi x bley,cz dia kt dlm akuarium..
kakaka....
tah pape ntah aku ni!!


kt depan Tokong Ular..
sempat tangkap gambo time nk balik...


semasa mendaki ank2 tangga kt Tokong Cina..
pnt betol....!!tinggi weyh~


menara ape tah ni??
aku pon blur...maen tgkap je gambo...
sebagai collection percutian,
hehehe..


bergurau senda seketika
sebagai penambah perisa percutian..
bonda aku yg pakai baju purple tu...
kak long aku yg pakai baju purple gelap...


Pemandangan Tokong Cina dari bawah..


mengisi masa lapang dgn photoscape...
hahaha....
nk membuktikan bahawa aku x ketinggalan zaman...
kuang3...

Menara Komtar
sebagai sebuah identiti bagi Pulau Pinang...
megah berdiri di bawah awanan putih...
=
=
=
=
=
=
++++++++++++++++++++++++++++++
TAMAT SEPARUH HARI KE-2
bersambung.....dlm episod 3..
+++++++++++++++++++++++++++++++++



Sunday, December 20, 2009

Penang Mai EP 1

Assalamualaikum...


Berkurun lamanya aku ketandusan idea,kekeringan ceritera untuk berblogging..Namun begitu,tidak bermaksud aku sekadar duduk rumah sahaja spnjg cuti ini..
Boleh gila jadiknya aku nnti!!

Rezeki kita ada di mana2 sahaja...Setiap manusia ada rezeki dan bahagiannya masing2...
Rezeki berholiday ke Penang merupakan suatu perkara yg menyeronokkan bagi diriku.
Keluarga tercinta di sisi meraih bahagia,seiring mengukir keseronokan bercuti ke Pulau Mutiara.


"CUTI-CUTI MALAYSIA"

Rancangan Percutian Penang ini telah diusulkan oleh Along & Abg Long ku,
seminggu sebelum kami bertolak ke sana..
Mendengar usul tersebut bagai memberi sinar baru dlm jiwaku..Ketidaksabaran menanti detik tersebut,membuatku tersenyum seindah suria pagi hingga ke petang.Malam xde mentari,so mengharap pada cahaya mentol lampu je ar..huhuhuhu...

Memandangkan percutian ini begitu panjang sekali ceritanya,maka aku akan membuat beberapa episod Cerita PENANG MAI ini,agar kelihatan tidak berserabut.Pendek kata,bersistematik..

Sistematik sgt ke??

:::INTRO:::

Butiran lanjut mengenai percutian tersebut seperti tertera di bawah:

Ahli:9 orang (x semua terlibat sebenarnya)
Kenderaan:HelikOpter (kereta ar)
Jarak/Jauh Perjalanan: Jauh ar...dari Tangkak ke Penang??
5-7 jam..penat aku tunggu bile nk sampai!!sob3...
Medium: Highway
Hari: Khamis-Ahad (4 hari 3 malam)
Tarikh: 17-20 Disember 2009
Tidur kt mana? : Rumah Kak Maya aku (dia dok Penang)
Destinasi:Tgk je ar nnti..


Bukit/Gua Batu Kapur ni kelihatan indah
dan dapat dinikmati pemandangannya sepanjang
highway kt area Perak..x ingat tempatnyer ape.
Masa ni kan,tergesa-gesa nk tgkap gambo
takot terlepas..hahaha..
Karenah ank2 saudara aku sebagai penambah jenaka..
Membuatkan kami x kering gusi..huahuahua...


Aik!!ni kt mane ni..??jambatan eh??
owh..ni Jambatan Pulau Pinang ar..
yg panjang tu...really2 long..
masa ni mulut aku asyik ternganga je tgk kiri kanan,
melihat pemandangan laut,pulau2 serta bangunan2...
Tergesa2 kitorang amek gambo time tu..
Sesungguhnya aku sgt yakin dan percaya,
kejakonan kami sgt terserlah tatkala itu..


Terowong kt Perak punyer highway..
Masa ni telinga kitorang pekak...
knape??
x tahu nk jelaskan cz ak bkn bdk sains..
kakaka...
Namun begitu,kepekakan itu tidaklah sehebat
kepekakan time naik flight,
itu yg pasti!!


Pulau+Bukit di sekitar Penang..
Pemandangan di kala petang hari sangat mempesona,
menggambar pesona Allah Subhanu Wata'ala..


Pulau Jerejak..
terkandung sejarahnya yg tersendiri...
aku pon x tahu ape sejarahnya..
*naseb baik xde motor lalu time ni,kalau x terhalang
pemandangan aku!


Aik!!ni makeh gapo pulok ni??
ni namanya Ikan Masak Stim..
kitorang dinner bersama kt tmpt ikan bako...(ikan bakar)
hidangan ni paling sedap...
ikan ape ni,aku pon x tahu,yg penting perut aku terisi..
rasanya masam2+masin2+manis..pedas...
mcm sdp je??memng sdp pon...

ni lah tempat ikan bako yg aku mksudkan tadi...
HAMMER BAY
IKAN BAKAR SPECIAL..
dtg2 je tros tgkap gambor..mcm photographer weyh~
masa ni tibe2 aku teringat kt
MEDAN IKAN BAKAR SABAK AWOR,MuaR
(belakang hostel aku dulu)
fuh!!

JAMBATAN PULAU PINANG pd waktu malam..

Ikan masak ape ni,aku x ingat ar...
rasa die manis,pedas,masam...
habis ikan ni ditibai kami...
yg diterajui oleh aku sendiri...ngeh3...
++++++++++++++++++++++++++++
TAMAT HARI PERTAMA
Bersambung.........
++++++++++++++++++++++++++++++++++



Saturday, November 28, 2009

wt pe kt kampung?

Assalamualaikum org kampung sekalian...
'saya' dh balik kampung dh ni...
yahooo....!!!hooreeYyy!!


Perabot antik dari Jeddah,
Ganjaran buat baba dan nyonya,
Hasrat nk balik kampung tercapai sudah,
Rindu bertaut lama tertebus akhirnya..


huahuahua...


seronoknye ko berpantun Naz...
buat lah pantun byk2 lagi...
hahaha...


(xde keje aku nk wt semua tu!!)


Tanggal 20 November 2009,tepat pada jam 5.00 petang,
ana disahkan sampai ke rumah ana yg beralamat di:
BATU 18 KAMPUNG PAYAMAS,
84900 LEDANG TANGKAK,
JOHOR DARUL TAKZIM.


seronok bukan maen lagi bila dh sampai umah,
dpt tatap muka parents tersayang
dgn ank2 saudara yg nakal2 belaka...
sesuatu yg telah lama ana nntikan
setelah sekian lama ana x balik kampung...
kali terakhir balik kampung,
masa hari raya aidilfitri tu ar...
lamenye x balik kampung..adoiyai~


Naz,,,ko wt pe kt umah ko Naz??
Aku tgk tv-jaga kedai-makan byk2-maen mesej dgn abg Shahril-
maen komputer-
keluor p Tgkak jln2-tido-berangan-baca novel-dan
byk lagi perkara yg memboringkan aku!
hahaha....

Ni lah Istana Kediaman kami...
Best kan dok kampung??
sesiapa yg dok kampung tu tahu lah ape nikmatnya...
hehehe...
tanpa kampung,hidup kite sentiasa x tenteram
dan x aman sentosa...
dok kampung lagi bez kalo time ujan or malam...
sedapnyer tidooorrr....~
zZzZzZzZzZzzzzZZ~~


ana bukan lah seorang PENCINTA NOVEL!!
ana bukannya seorang yg MINAT MEMBACA!!
bukan jua buang tebiat!!!
TAPI
saja2 je nk try baca novel tebal2 tu...
selama ni ana x pernah baca novel,
melainkan Novel Anak Din Biola masa form1,
Tragedi 4 Disember-form2,
Kanang-form3,
Di Hadapan Pulau-form4,
Putera Gunung Tahan-form5..

Novel First yg ana baca-LASYKAR PELANGI
(abg Asyraf Sem 6 bagi pinjam)
tentang dunia pendidikan+kemiskinan anak2...
mengambil masa selama 2 minggu utk habiskan...
hahaha....

Novel Second plak-MOGA BONDA DISAYANG ALLAH
(pinjam Kak Long)
tentang seorang kanak2 buta dan tuli,hidupnye kosong.
Ia mengajar dan menyedarkan kita tentang betapa kita kena bersyukur
dengan segala nikmat dan redho dgn
ujian yg Allah berikan kpd manusia...
Hikmah tersembunyi disebalik tiap2 apa yg berlaku kt muka Bumi ni..
Cuba lah bygkan betapa kosongnye hidup kanak2 itu kn??
kesian dia...dh le x dpt lihat,tuli plak tu...
Sedih~~
mengambil masa 2 hari saje cz nipis je novelnyer...

Novel Third-Mikhail karya Ramlee Awang Murshid (femes thriller novelis)
(pinjam Kak Long)
tentang pembunuhan..byk betol unsur saspens dlm cerita ni..
mengambil masa seminggu utk menghabiskannya...
paling bez!!

+Motor WAVE 100 colour biru+
kenderaan ni yg kerap digunakan utk
bergerak ke Tangkak,
nk beli barang ke,nk jln2 ke...ape2 je ar...
Ayah ana selalu guna gak utk nk ke masjid,
then pi Tangkak n kenduri2...
Naz,ko x p masjid ke??
pergi ar..!!!jalan kaki...


Pada tiap2 petang,
kanak2 ini akan memenuhi kawasan tersebut
(halaman umh jiran ana)
utk bermain bola sepak..
ana x join cz ana ade 'games' lain...
hahaha....
x kelakor pon....

Makanan2 yg sentiasa dekat kt mulut
n perot ana...
Bahulu berwarna-warni tu Kak Awin ana beli dari Kulim,Kedah
sedap weyhhh...dlmnyer ade jem coklat,strwberi,bluebery,oren..
Hidangan Ketupat bersama kuah lodeh, sambal kacang dan
ayam tomato adalah kebiasaan di pagi hari raya...
sedap n menyelerakan...


Donat tu Kak As ana beli dari KL
BIG APPLE
DONUTS & COFFEE
feberet fmili ana...
(mereka-reka cerite je aku ni)



LOGO Donat BIG APPLE

Ni plak suasana kt kedai ana,
kt depan umah je...
selalu ana lepak kt sini ar,jaga kedai...
'curi' jajan..maen komputer....
ada aiskrim n gula2 jgk taw!huhu...
perkhidmatan fotostat jgk disediakan...



Selain itu,kt rumah
ade beberapa rancangan TV yg ana minat n setia sgt...
+CINTA BALQIS: TV3 jam 6.30-7.30p.m,Isnin-Khamis+
tiap2 kali tgk cerita ni mesti ana jadi sebak kesedihan..
sebab penghayatan cerita tu kot n lakonan mereka yg menjadi...huhu...


+UPIN IPIN:TV9,jam 5.30p.m,Isnin-Sabtu+
suka tgk cerite2 animasi like that
sebab kelakar n comel diorang tu...
geram tgk....

BETOL3....


+FAIZ FAIZAH:TV9,jam 5.45-6.30p.m,Isnin-Jumaat+
saje2 nk tgk cerita Endon...sbb camera diorang suka zoom...
n pelakon2nye suka ternganga kalau tergamam,,
kalau x caye try ar tgk...

hahaha....
+NUR KASIH:Final...mesti ramai yg tgk punyer+
ending yg bez....


Tu je ar nk cerita...

K daa...


Salamun alaik...

Saturday, November 21, 2009

Pelabuhan SEM 1

2 cerita,
iaitu tentang exam dan Putrajaya
telah berjaya diceritakan dengan penuh
gaya nan rentak...
Namun sekepil gambar pon ana x selitkan
pd kedua2 cerita tersebut...
Suatu kelainan dan transisi yg berlaku
dlm irama blogging ana utk entry2 tersebut...
Namun tidak mengapa,kita tinggalkan
perkara tersebut.....
HAH!!
Naz nk cerita ape plak ek kali ni??
Kali ni ana nk berkalam sedikit
tentang apa yg ana buat semasa 2 minggu exam
sebelum ni...
(9-20 November 2009)
Masa minggu pertama exam,
just fokus pd study English n Bahasa Arab...
Masa hari Isnin (9/11/2009),
ade kelas tmbhn Bahasa Arab kol 11.00 pagi
bertempat di Kuliah PPISMP 1.03 taw.
Ustaz Rahmat yg ajor kitorang.
TAPI
Antum nk tahu satu perkara x??
Ana x gi pon kelas tu..
Hehehe...
Ape sebabnya??
Ceritanye cm ni,
jeng3.......
masa hari Ahad dh setting kt otak dh,
hari Isnin x nk p kelas,
nk rehat puas2 je kt bilik/hostel...
huhu...
ade abg senior sorang tu pon
ckp kt ana mcm ni bunyinye...
"Rin,x yah dtg ar kelas...Dok kt bilik
je study..."
Kata2 yg ringkas tapi membuatku berfikir seketika...
Fikir dan terus berfikir...dan ana pon mmbuat keputusan
bijak
xnk p kelas,walau ape pon yg berlaku...
huhuhu...
(jahatnye!!)
Ana pon x pergi lh kelas tu...
Yg malangnye kehadiran masa tu 17/18...
yg sorang x dtg tu ana lah...
Ish3...terok betol...
Wt pe lah ana dtg kalo x ikhlas,tanpa keinginan...
Bukan sebab dh pandai,dan cemerlang Bahasa Arab...
tapi ana nk ketenangan je masa hari Isnin tu...
habis tu selama ni x tenang ke??
ahhh!!!!lantak ar org nk kate ape pon....
yg penting benda tu dh lepas...
huh!!
Minggu kedua exam,
fokus pd subjek Pengajian Islam plak...
(akhlak,tajwid,jawi,taranum dan aqidah)
Sepanjang 2 minggu tersebut,
ukhuwah ana bersama sahabat2 ana kian mesra dan rapat...
+Zamir+
+Nurhafiz+
+Izzudeen+
+Afwan+
sape lagi ek??
entah ler,ana pon x ingat...
kitorang asyik mkn bersama
sepanjang 2 minggu tu
especially
time lunch n dinner...
lunch selalu kt cafe....
dinner kt Chaiyo Bistro
(tempat org kebanyakan)
the prices are reasonable n the taste also quite good..
hahahaha....
gambo still xde.....
(tapi actually kenangan2 tersebut ada kt dlm hp Zamir,
dlm camera ana xde..mls nk bwk,,hp ana plak bknnye
canggih
mcm antum...huhu)
tapi kadang2 ade jgk lunch
n dinner yg ana missed dgn diorang...
sebabnye...ana pon
ade jgk keluar mkn dgn abg2 senior...
diorang ajak mkn kt tmpt mkn yg x prnh ana pergi lah...
at least,pemikiran ana berkembang
tatkala bergaul n rapat dgn senior...
bagi ana,gagasan KEseNioran x wujud
dalam ensiklopedia hidup ana...
abg ke adik ke,kakak ke...semua sama...
semua bley bercampur gaul...
asalkan ade perlu rasa hormat-menghormati dan batasan
syariat..
sejak belakangan ni,
ana dh jadi peramah n sosial cket...
x tahu ape sebabnye...(unknown)
Ana suka bercampur gaul dgn sape2 je,x kira tua mahupun
muda...
Namun diakui,bila ana bergaul dgn org ni dan org tu...
Kedua-duanya memberikan ana suatu ekspresi
yg sukar diungkapkan dgn kata2...
sgt seronok...
bila berkawan dgn abg2,ana dpt gambaran tntg hidup kt
IPG-KPI,tmpt2 menarik,tmpt2 mkn yg best2,isu2 semasa IPG
KPI
dan banyak lagi...
Bila berkawan dgn sahabat2 sebaya lagi ar mantoop n
bez...
bergelak tawa tanpa henti,bergurau senda tanpa
penghujungnya,,
memang suatu yg menyeronokkan.
Tambahan plak,
kenangan masa berjalan kaki sama2 gi
Chaiyo Bistro,memang suatu perkara rutin
dan sangat malar segar dalam imaginasi
minda ana ni sampai sekarang...
Exam dilalui dengan lancar
dan overall baik2 sahaja,walaupun agk tertekan
sedikit...
Selebihnya bertawakal sahaja...
Sedar x sedar
1 Smester telah pon berjaya dilabuhkan..
Rasa mcm sekejap sgt,
dh byk perkara dh ana dpt...
Alhamdulillah....
Abg2 senior seringkali berkata sebegini pd ana...
"..Hidup Rin masih jauh lagi kt mktb
ni...
Mcm2 ar yg Rin dpt n tahu
nnti..."
so ana akan terus menggali dan menggali sebanyak
mungkin pengalaman,pengetahuan,
dan sebagainya nnti...
See u next semester/next year
2010 =)
Rindu kt semua...
k daa....
wasalam....


friends

ghupe2nyer ana pon pndai nk edit2 gambo ar...hehe...


Friday, November 20, 2009

Putrajaya??

Assalammualaikum....
Hehehe...
Cube teke knape ana pilih tajuk
Putrajaya ni??
huhu...
mesti ar ade cerita di sebaliknya kan...
so korang ingat korang je yg byk cerita eh??
jgn ingat ana akn berdiam diri!!
ana akn mulekn cerita satu-persatu
dengan penuh emosi..


(le eleh...geli je...)


Cerita ini
berkisar tentang kesukaan dan kejutan
yg berlaku dlm suatu jangka masa yg pendek..
susah untuk diluahkan dengan kata-kata ar..
tapi ana akn cube berekspresi dan
mencorak kata2 sehabis bley..

perkara ni berlaku sebelum minggu exam taw..
Tanggal 4 Oktober 2009M,
sebuah sejarah telah tercipta dlm hidup ana...
Buat pertama kalinya ana berjaya
menjejakkan kaki ke
ALAMANDA PUTRAJAYA...
huhuhu...gempak sey ana ni!!
bukan maen gembira lagi ana time tuu...
mane taknye,sebelum2 ni asyik dengo
cerita kwn2 je....

bila bertanya....

"tadi ko gi mane??
"tadi aku gi Alamanda dgn kwn2 aku..."
"ko wt pe kt sane??"
"saje berjalan,cuci mata,beli brg2 cket..."

hati aku merintih pilu,
"peh besnyer kalau dpt gi sane...
aku x prnh gi sane,ade ape lah kt sane ek??"
pelbagai ekspresi bermain jongkang-jongket
dlm pemikiran ana masa sblm2 ni...
"sape ar yg sudi bwk aku gi sane ek nnti??huuu~"

tapi masa tu ana dh berjaya jejakkan kaki
ke ALAMANDA buat pertama kalinya...
bes sioot....
excited giler...
hahaha....
jakon2...
ana kn org kampung,mane tahu n x prnh gi
tmpt2 shoping ni...

(Pembohong beso)


mesti antum tertanya-tanya,sape lah yg bwk ana gi sane kn??
hahaha...
baiknya dia sudi bwk ana gi sane...
at least,ana xde ar ketinggalan zaman...
ni pon dh kire tertinggal dh ni compare dgn kwn2 yg lain...


Abg Anep ataupun dikenali sbg Abg Poknik lah yg bwk ana gi sane...
kitorang rempit p sane...
beliau ni senior kt IPG KPI,Sem 6,kos Pengajian Islam wa Quran..
kitorang p sane lps mghrib until kol 10.00 mlm...

agenda jln2 ni direncanakan saje2 je...
bkn utk ape2 matlamat tertentu yg ingin dicapai...
juz enjoy saje...b4 minggu exam bermula...
huhu....
kitorang jln2,borak2,lepak2,n beli brg2 cket..

tapi kn,mase tu abg anep kelihatan agk penat,
jelas pd riak2 wajahnya...
sbb tu ar kitorang balik awl kol 10 mlm...
(anggaran je tu,bkn kiraan tepat)


overall,syukran jazilan pd abg anep kerana
bwk saya gi sana...
dan mintak maaf cz menyusahkan diri serta x mintak izin
nk wt cerita bengong ni...
hehehe....
JASAMU DIKENANG!!!


Lepas ni kalau ade org tnye ana,
dh p Alamanda??
so,bley ar belagak cket..
hahaha...


Dlm 2,3 hari lps tu,
ana dpt berita duka yg mengatakan abg anep
kt hospital cz sakit perot...
(dengo mcm lawak je kn??)
tapi ni serius taw!!
beliau mengalami komplikasi/diserang kesakitan berlarutan
di bhgian perutnya (organ kt dlamnye).
so beliau perlu dirawat kt Hospital Putrajaya
tu selama seminggu...
(dlm minggu exam yg pertama)
kesian beliau kena dok sane dlm kesejukan dan keperitan...
beliau mengalami sedikit komplikasi di bhgian perutnya...
ana xnk cerita ar pasal tu byk2...


tapi skrg beliau dh ok dh...
siap bley bwk motor
n perli2 aku kurang ketinggian lagi...
siooot je....
grm betol!!!

dlm seminggu tu,
masa hari last dia kt hospital,
Abg Ashraf (senior kos Bahasa Arab Sem 6)
bwk ana gi lawat abg anep kt sane...
huhu..

ana xnk cerita pnjg2 pasal abg anep,
takot2 dia terbace n marah plak...
huhuhu....
dh lh x mntk izin dia...
ngeh3....


Abg ashraf bwk ana mase khamis ptg (12/10/09)..
ptg tu lps hbis lawat abg anep,
kitorang p jln2 kt PUTRAJAYA....
p MASJID BESI tuu....
besnyer.....
belom ade kesempatan n peluang nk gi sane b4 this...
rezeki Allah siape yg tahu kn??...

Perghh!!!!!
Memang damai,cantik,tertarik,kontemporari betol
masjid besi tu....
x bosan betol...
kt tepi tasik yg indah permai plak tu...
cuace mase tu berangin n panas...
kitorang hbiskan mase kt situ
hirup udara segar,berserta pawana lembut
menampar jasad kami di tepian masjid tersebut...
suasana cantik dan damai yg benar2
membuatkan kitorang tenang
dihanyutkan kedamaian
yg mempesonakan....
sape2 yg tention elok gi sini weyh....
ana xde ar tgkap2 gambo mcm sesetengah org tu....
ana bkn obses ataupon taksub gambo2 ni semue...
(ye ye jerk???)
Pembohong!!
x baik lah kalau kite x jujur...
ye lar2....ana x tgkap gambo cz x bwk cmera!!!
puas ati!!?
Cerita2 ini diadaptasi secara simple sahaja kerana
dh 2 kali taip entry ni cz yg first x save n komputer
tibe2 hang...tention betol ar!!!
relaks2.
Sebagai penutup,
ana nk ucpkn terima kasih pd
Abg Anep n abg Ashraf n abg2 senior yg lain
yg rapat dgn ana selama ni...
Antum memang mantooppp n best....
skrg dh cuti...
Kita jumpe next semester....
Namun begitu tiap2 kondisi yg berlaku
sama ade duka ataupun suka
tetap
akan malar segar dalam
gawang minda ni..Insya'Allah...
k daa...

Wednesday, November 11, 2009

kembali beraksi

ehem,ehem,ehem..
Assalammualaikum...


Berkurun lamanya ana x berblogging kt sini...
bukan kerana malas,bukan jua kerana internet problem,
bkn jua kerana xde cerita2 menarik....


TaPi


sebab fokus pd study utk exam....
(ceh wah,mcm bagus plak...)
biase2 je...xde yg yg bagus pon tntg ana ni...


setelah membaca cerita2 kt blog Reha,Senah Jongos,dan Zaimah,
ana kembali mulakan rentak blogging dalam fasa dan nafas baru...

manenye x nafas baru!!!dh pnt ana study n menghadap fail2 n buku2
sepanjang 2 minggu exam sblm ni...
huhu...
(rajin betul bdk ni!!!)


setelah berjaya menempuhi keempat-empat paper
yg menyeronokan,
ana nk komen2 ar cket pasal tahap kebengongan paper tu sume....



:::Paper Bahasa Inggeris:::
-peh!!!susahnyer...
mcm x caye je yg ana kene hadap subjek
yg ana x pernah dpt A tu lagi...
-blur giler mase jawab soklan summary n soklan pemahaman..
x faham pape sioot...
-hentam saje lar...
-masa sgt cemburu giler dgn ana...
mase x cukup wei..
-jwb essay kelam-kabut...grammar hanco!!
-rase2nye mrkh ana utk bi ni mcm 12/50 jerk!!
-tawakal ilaihi khoiron~



:::Bahasa Arab:::
-jeng3...agk2 sng ke susah???
-much better dari bi kot...
-objektif ok,struktur dan esei lenjan je!
-dipermudah oleh Allah utk berilham dan
menulis di ats kertas jwpn tersebut..
-whatever ana serahkan segalanya pd Allah...



:::Pengajian Islam 1
(Tajwid+Jawi+Akhlak):::
-hmmm.....nk ckp cmne ek??
-tapi yg penting soklan esei ana jwb tntg akhlak
memang pulun habis...
kalo krngn BM bley dpt 1A Satu/A++
hahaha....
-tapi ana ade wt selek cket..
yg tulisan khot nasakh n ruq'ah
ana tulis pakai pen dkwh basah je...
malas ar nk pakai pen khot betul2...
huhu...
(5 markah totally utk khot tu,
tapi mintak2 dpt poin..1/2 mrkh pon cukup ar..)
-bhagian tajwid ade susah cket je...
-overall puas ati n alhamdulillah...
-tawakkal ilaihi daiman jaiyida..



:::Pengajian Islam 2
(Tarannum+Aqidah):::
-Subjek faveret ana tuu...
-Study betol2 utk sbjek2 ni...
Walaupun last paper,perjuangan tetap diteruskan..
huhuhu...
-Soklan mudah,idea n ingatan Allah beri kt ana
dgn baik...
DIA perkenankan DoA ana
dan DIA maha pemurah dan penyayang..
-Soklan tentang hadis palsu dan pemikiran semasa paling
bezz!!
-Habis exam...
-Tawakkal,berserah dan pasrah...
hUH...
BESNYER DH HBIS EXAM NI..
bley kaco org n pkir nk balik kg...
(x yh nk pkir2 lagi cz skrg ni kt kg ar ni...hahaha)
adoiyai~
byknyer cerita ana sbnrnye spnjg
x berblogging ni...
smpai x larat nk menaip-naip ni lagi....
cukup ar utk cerita exam ni dulu..
daaa~

Thursday, November 5, 2009

akan tiba..

“Macam mana ni,peperiksaan dah dekat sangat. Ana tak habis ulangkaji lagi.. Habislah ana.. mesti tak dapat jawab. Gagallah ana nanti..”

“Peperiksaan?... ala.. Janganlah cakap tentang hal ni.. saya takut..”

“Mestilah belum bersedia.. Aku rasa kalau aku cuba sedaya upaya pun, aku tahu, tak akan sempat aku habiskan ulangkaji semua subjek tu…”


Inilah luahan-luahan yang sering dan mungkin selalu kita dengar apabila menjelangnya peperiksaan. Apabila menjelang peperiksaan, hati semakin berdebar-debar.

Tahap kerisaun mula meningkat. Pemikiran pun mulalah memikirkan pelbagai perkara-perkara negatif yang mungkin akan terjadi. Pemikiran itu kemudiannya pula ditafsirkan oleh otak dan diubah kepada gambaran-gambaran.

Ana, yang juga merupakan salah seorang mahasisiwi amat memahami keadaan yang digambarkan di atas dan turut jua melaluinya.

Peperiksaan adalah lumrah kehidupan. Kita sememangnya tidak dapat melarikan dirinya. Walau apapun jua, jika kita masih lagi memegang “title” sebagai seorang pelajar atau mahasiswa,mahasisiwi, peperiksaan itu memang tidak dapat dielakkan.

Ya,benar, kita tidak dapat lari darinya, tetapi, tidak mustahil kita tidak dapat mencuba untuk menghadapinya dengan sebaik-baik kemampuan kita. Peperiksaan bukanlah sebuah beban.

Peperiksaan merupakan kayu ukur untuk mengukur sejauh mana tahap pemahaman kita akan sesuatu perkara yang sudah dipelajari.

“Demi masa,sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran”
( surah Al-Asr: 1-3)

Masa itu ibarat pedang, sekiranya kita tidak mencatasnya, ia pula akan memotong kita. Masa ibarat senjata tajam yang bernilai apabila dimanfaatkan dengan sebaiknya, tetapi sebaliknya akan berlaku sekiranya masa dibazirkan begitu sahaja.

Menurut teori as-Syahid Imam Hasan Al-Banna, masa merupakan kehidupan. Sesiapa yang mengisikan masa dengan hal-hal yang tidak berfaedah, maka dia telah membuang kehidupannya. Hidupnya seperti tiada erti dan nilai.

Masa kian suntuk. Peperiksaan semakin hampir. Bagaimana kita hendak menghadapinya? Salah satu cara yang boleh dilakukan untuk kita mencuba melakukan yang terbaik dalam peperiksaan adalah dengan menggunakan masa yang singkat itu untuk melakukan ulang kaji pantas.

Berikut adalah langkah-langkahnya:

1. Semak bahagian yang sukar. Fahami dan kuasai topik tersebut. Buat latihan yang berkaitan dengan subjek tersebut dan semak jawapannya. Lihat dan fahami rangka jawapan yang diberi

2. Bagi topik yang mudah, bukanlah perlulah diabaikan. Tetapi, buat banyak latihan dengan pantas. Ini dapat menambahkan keyakinan pada hari peperiksaan itu nanti

3. Ulang kaji kembali nota-nota ringkas yang dibuat sebelum ini. Jangan baca nota yang panjang lebar. Ini dapat mengelakkan perasaan panik apabila melihat isi kandungan yang banyak yang perlu dibaca

4. Jangan terlalu bimbang atau resah. Teruskan mengulangkaji dengan kaedah yang betul. Selain mengulangkaji pelajaran, masa yang masih lagi ada itu, haruslah digunakan dengan sebaik-baiknya untuk menyiapkan diri dari segi fizikal,emosi, mental dan rohani.

Persiapan fizikal termasuklah dengan mengambil makanan yang seimbang dan mengikut waktu makan yang betul. Hal ini dapat menjaga kesihatan dan turut memberi tenaga dan stamina kepada badan untuk terus mengulangkaji pelajaran. Aktiviti-aktiviti riadah juga tidak patut diabaikan.

Dari segi mental pula, fikirkan yang positif dan yakin pada diri. Percaya bahawa kita telah berusaha dan kita yakin untuk menghadapinya. Fokuskan diri pada apa yang diinginkan dan buang perasaan risau dan resah. Elakkan daripada memikirkan perkara negatif yang dapat terjadi.

Emosi turut juga terganggu apabila menjelang peperiksaan. Maka emosi kita turut juga perlu disiap sediakan untuk bertempur di medan peperiksaan nanti. Kawallah emosi dan cuba elakkan daripada melibatkan diri dengan konflik-konflik yang dapat menjejaskan “mood” belajar kita.

Muhasabahlah diri selalu dan fikirkan setiap kejadian ada hikmahnya. Dekatkan diri kepada-Nya dengan amalan-amalan solat-solat sunat, dan membaca Al-Quran.

Sesunggunhnya Allah mengatakan hanya dengan mengingati Allah hati akan tenang. Dari segi rohani adalah dengan memperkukuhkan lagi hubungan kita dengan Maha Pencipta.

Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Maka berhubunglah dengan-Nya dan panjatkanlah doa kepada-Nya dengan seikhlas-ikhlas hati dan serendah-rendah diri ini sebagai hambanya.
Berdoalah agar dipermudahkan urusan dunia dan akhirat.

Seelok-eloknya, sebelum mula ulangkaji, maka lakukanlah ibadat solat taubat dan hajat, pinta moga mudah memahami dan mengingati pelajaran tersebut. Selain itu, pohonlah restu dari ibubapa dan guru.

Jangan melukai hati mereka. Percayalah wahai pejuang di medan pertempuran peperiksaan, kerja yang dilakukan hari ini akan menyelamatkan kita hari esok. Tiada yang dilakukan di dunia ini sia-sia kecuali perkara yang sia-sia itu sendiri.

Maka gunalah masa yang suntuk ini dengan sebaik-baiknya. Jadilah seorang penuntut ilmu yang cekal hatinya, yang teguh pendirian dan azamnya, yang tidak mudah dipatahkan dengan cabaran yang menimpa. Jadilah seoarng penuntut ilmu yang patuh dan tunduk kepada Yang Maha Pencipta, yang mempercayai dengan sebulat keyakinan akan kekuasaan Azza Wa Jalla yang menentukan segala-galanya.

Usahlah resah dan gelisah, tetapi bangkitlah, wahai mujahidin, mujahidah. Janganlah gentar dalam berjihad menuntut ilmu dalam mencari keredhaan-Nya. Study itu jihad. Selamat berjaya dalam peperiksaan.

Wednesday, November 4, 2009

ko pahal Naz??


Assalammualaikum ana lafazkan,
sebagai awal rentak utk ana mulakan bicara
kali ni...

ana pon x tahu ape yg ana fikirkan sekarang ni,
seminggu sebelum exam ni
begitu membuatkan ana teragak-agak
utk belajar,
x tahu knape...
seolah-olah ana xde rase risau langsung
utk menghadapi peperiksaan
mingu dpn...


10/11/2009


ENGLISH LANGUAGE


11/11/2009

ALLUGHOTUL AROBIAH


18/11/2009

PENGAJIAN ISLAM 1


19/11/2009

PENGAJIAN ISLAM 2


Sikap ana sejak belakangan ni
mcm x tentu arah...
jadi pendiam x pasal2,jadi
serius plak tibe2...
entahler...
ape yg ana nk cari dlm minggu ni
pon ana x tahu..


Melihat kerajinan rakan2 classmate ana
mengulangkaji pelajaran di dlm kelas
membuatkan ana tersentap seketika...
*bdk2 pmpuan memang rajin belajo.
bdk laki selamber je...
dh pandai kot...
huhu...

''Naz,,,bile ko nak study Naz???
Minggu dpn dh nk exam,bley plak ko wt dek je.
Ko ingat ko dh pandai sgt ke weyhhh???
Ko jgn belagak ar naz...
Jgn jadikan xde mood nk belajo sbg alasan!!
Jgn ar anggap ko berada di atas...
Belajo ehh naz....ko kn nk jadi ustaz yg baik..huhu"


(sifat pemarah dalaman aku menggelodak secara tibe2)


After that,ana pon mulekan rentak study
dgn sbjek Bahasa Arab dulu kt kelas....
bace2...then fhmkan....then kt bilik wt nota cket...
"belajo jgn tention2 sgt...
be smart!!"

hari ni plan nk belajo English
tapi bile dh jumpe laptop Amar
dlm beg die,tros x ley dok diam...
msti nk bukak blog....
ish3...
"troknye ko naz!!!"

walau ape pon,
ana akan wt yg terbaik
dlm mase terdekat ni...
study molek2 + semangat + azam nk dpt pointer bagus...
tu je ar yg ana pkir..

TAPI

yg palinnnnnnnnnggggggggg penting!!!
belajar kerana Allah...
bukan utk exam semata-mata!!
ingat tuuu....

ckp pasal pointer/CGPA..
mlm smlm ana ade belek2
slip keputusan pekse abg senior sorg ni..
die skang SEMESTER 6 kos PengajiaN Islam...
die ni memang seorang yg aktif giler bab2 sukan....
namenye ana xnk bagitahu ar...
tapi ana memang rapat dgn die pon...
die memang baik ar...
(bkn abg angkat ehhh!!
jgn salah fhm!!)


bile tgk sijil2 die,memang tergamam ar...byk btol...
tu bakat yg dikurniakanNYA utk die...
alhamdulillah....

berbalik kepada CGPA tadi...
CGPA abg tu memang bley dikatakan best ar...
bertambah semangat ana utk belajo...
maybe tu petunjuk dari Allah utk ana
rajin belajo kot...


''Naz!!!bangun ar Naz...tunjukkan yg ko the best,
kt cni memang ramai persaingan,so ape lagi??
Jgn leka,,teruskan berusaha,jgn malas,
jgn asyik tido mkn jek!!
Tunjukkan sifat baik ko tu Naz...
bukan utk riyak,bkn utk
ke arah keburukan secara umumnye..
tapi utk diri sendiri,utk ALLAH,utk ank bangsa kelak,utk
family tercinta kt Kampung,utk kwan2 jgk..."
itu perjanjian aku...
tapi xde tandatangan ar mcm
borang perjanjian guru tu...
hehehe..."


Akhir kata dari ana,,
Semoga Berjaya semuanya....
Ma'a ila najah fi imtihan dunia wa akhirat...
Semoga Allah memberi kita kemudahan
dalam segala urusan2 kite ye kawan2ku sekalian...

amiiinnnn.....



Sekian
Wasalam~

Monday, November 2, 2009

Jamuan lagi??

Memang ade jamuan lagi pon slps
jamuan kelas...

Kali ni jamuan Gerko Bowling Semester 1 /Julai 2009 plak...
seronok weyyhhhh!!!!!
yg specialnyer jamuan ni, semue keje2
dlm jamuan tu kitorang kene wt sendiri bersama para pensyarah
unit GerKO...
memang sgt bekerjasama ar...
respek same semue....

walaupon ade yg curik tulang...
x mengapa...
sbb ramai ar ahli2nye....
semue rajin...

sesi bergotong-royong atau dikenali sebagai
REWANG ni
dimulakan sejak
hari Ahad (1/11/09) lagi...
waktu petang...

byk sgt keje kene wt
mase ptg ahad dan isnin pagi tu...
mse hari ahd,
merebus amende tah,ana pon lupe...
ade potong2 bawang,setting tempat n byk lagi ar...
Isnin pagi baru ar nmpk meriah cket
cz ramai yg tolong
n turun padang membantu...
bagus3....

nilai bantu-membantu dan bekerjasama
mse tu sgt terserlah...
sdp mate ana memandangnya....

ade ke patot ana suruh kwn2 ana dtg
utk tolong mse ahad ptg tu...
diorang bley plak gi berjalan-jalan
kt PKNS,bangi...
geram betol ar!!!!
tgh marah ni....
kalo yg gi jln2 tu terbace blog ni
wt2 x terasa taw!!

hehehehe.....
gurau je....
mintak maaf ar...
ana bkn seorang PEMARAh....
untung sape dpt ana ni...
ngeh3....


Jamuan GERKO bowling Sem 1 ni diadakan pada:

Hari: Isnin
Tarikh: 2/11/2009
Masa: pagi sampai kol 11.00 pagi...
Aktiviti: Rewang,masak-masak,goreng-goreng,
potong-potong,basuh-basuh...
seterusnya makan2....


x byk gambo pon yg dpt ana
tangkap
cz bateri kong....
namun ni je ar gambo yg dpt ana
sempat amek...
tu pon mase wt keje...
(konon rajin ar tu....)


Zamir dan Naz
membuat keje potong-memotong
nasi empit...
bez keje ni...
selame ni kt umah,
time nk mkn mcm putera raja...
semue terhidang...
almaklumlah ank bongsu
n ana lah satu2nye putera dlm keluarga...
huhuhu....

bagus2...wt keje tu leklok ye bang...jgn sampai terpotong jari 'aku' sudah!!


haziq dan daus pon same gak
wt keje potong2 nasi empit ni....
bez keje ni....
rase cm nk wt lagi je...
ceh wah...


*apesal cerite pasal nasi empit je ni....!!
cerite lain xde ke weyhh......



rakan2 yg lain bersama Puan Zainab
sdg memasak...
masak ape tu yg ana x tahu....
x amek pot ar...
kakaka...
kalo kt umah rajin plak ana amek pot kt dapo...
tgk2 same ade makanan dh siap ke blom...
hahaha....


antara mereka yg xde keje nk wt time isnin pagi tu...
bLue's cLuEs!!
kite fokus kt izzudeen ye....zoooommmm~~
diorang ni tgh lapo agknyer,juz tunggu nk mkn je...
tolong x nak!!tgk je tahu...hehehe....=)


????????


comelnyer nasi empit yg ana potong ni...
ok x saiznyer???
bley lar ek??


tapi ana nk cter cket tntg hidangan
yg ade mse jamuan Gerko tu...
mcm2 ade....
ade....

++SotO++
++Laksa++
++Mi Kari++
++Air Sirap++
++Air Hijau++
++Tembikai++


mantop2~

ana sempat n larat mkn
soto dgn mi kari je....
yg laksa x sempat n perot dh penuh mse tu....



Terima Kasih buat Puan Zainah,Tuan Hj Rusli dan
pensyarah2 Unit GERKO yg lain
kerana membimbing kami selama
ni dlm bermain bowling....
byk perkara yg kami belajo sepanjang bulan Julai-Okt 09 ni...
maafkan kami andainya ada perlakuan kami yg x sedap
dipandang dan x enak utk dirasa...



TERIMA KASIH
JUGAK

kpd

KAWAN2 yg buat keje...
KAWAN2 yg tolong tengok...
KAWAN2 yg tukang makan...


dan semua sekali


MEMANG BEZ JAMUAN NI>>>