Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, December 21, 2009

Penang Mai EP 2

Assalamualaikum Pembuka Bicara....


Dalam episod pembukaan Cerita Penang Mai ini,
aku telah menceritakan serba sedikit tentang butiran percutian
dalam hari pertama..
Cerita ini memerlukan beberapa episod agar aku x penat menaip,
dan tidak kelihatan berserabut...huhuhu...

Dalam episod 1 aku telah ceritakan sedikit tentang Hari PErtama kan??
so dalam Episod 2 ni aku nk cerita plak tentang hari ke-2 percutian ini..
hehehe...

Aku bercerita bukan semata-mata nk bagi org baca,tapi telah menjadi
suatu kepuasan bila aku dpt publish sesuatu cerita kt ruang blogger ni..
rasa puas,rasa mcm indah sgt hidup ni...colourful..wonderful..amazing...interesting!
Ayuh kita sambung cerita selanjutnya...~
huhuhu...
+
+
+
Masa Hari Ke-2,iaitu pd 18/12/2009 bersamaan dgn hari Jumaat,
usrah kami telah melawat Tokong Cina yg bernama..??entah...
x tahu nk sebut...biorkan je ar..
Tokong Cina tu sgt besar dan berada di kawasan tanah tinggi...
tempat pelancongan utama bagi para pelancong ke Negeri Pulau Pinang ni...
(tapi kaum cina je yg ramai kt tmpt tu aku tgk=memang ar..kn tmpat
penyembahan mereka..ish3...)
+
+++
+++++
Byk sgt patung2 besar yg ada kt situ...
dh ar banyak,pening kepala aku!!
dgn bau asap sana sini,membuatkan diriku laksana berada di alam
yg begitu asing sekali...
++++
+++
++
+
Walau Bagaimanapun Islam tu tetap
ada 1 TUHAN iaitu Allah...
tiada yg lain,,,DIA Tunggal...
Masa tengah melihat-lihat Tokong tu,
lantas membuatku berfikir tentang kebesaran Allah Subhanu Wata'ala,
DIA hanya SATU,x banyak...
DIA tempat kita pinta,tempat kita sembah SATU-SATUNYA..
tiada pening2...malahan ketenangan yg bertamu..
hebat betol DIA!!!

Time ni kt Tokong Cina tu.....
sempat merakam kenangan walaupun x cukup bersedia utk
bergambar..almaklumlah aku ni kn pemalu orgnyer...=)
baju biru (imah),baju merah (uda)-mereka tu ank saudara aku...


eee.....pegang ular siot..
dari kiri-Haziq-Uda-Abg Long-aku (acu),
yg kecik tu namanya Hazqil...
masa ni bukan kt Tokong Cina...tapi kt Tokong lagi satu,
iaitu Tokong Ular...


Ular Sawa yg panjang...dia tgh tdo sbnrnye time tu...



Pemandangan di Tokong Cina tu...
*terasa mcm berada di negara China plak,
masa zaman2 Dinasti tu...
hehehe...
ditambahkan dengan cuaca yg agk sejuk kerana
hujan+mendung
fuh!!


ni ar The Snake Farm
kt Tokong Ular tu..
ada mcm2 jenis ular...
yg aku suka kacau mase tu ialah Ular Senduk..
cz kepala dia asyik ikot je gerak-geri aku...
ke kiri dan ke kanan...
konon2nye dia nk serang aku ar tu...
tapi x bley,cz dia kt dlm akuarium..
kakaka....
tah pape ntah aku ni!!


kt depan Tokong Ular..
sempat tangkap gambo time nk balik...


semasa mendaki ank2 tangga kt Tokong Cina..
pnt betol....!!tinggi weyh~


menara ape tah ni??
aku pon blur...maen tgkap je gambo...
sebagai collection percutian,
hehehe..


bergurau senda seketika
sebagai penambah perisa percutian..
bonda aku yg pakai baju purple tu...
kak long aku yg pakai baju purple gelap...


Pemandangan Tokong Cina dari bawah..


mengisi masa lapang dgn photoscape...
hahaha....
nk membuktikan bahawa aku x ketinggalan zaman...
kuang3...

Menara Komtar
sebagai sebuah identiti bagi Pulau Pinang...
megah berdiri di bawah awanan putih...
=
=
=
=
=
=
++++++++++++++++++++++++++++++
TAMAT SEPARUH HARI KE-2
bersambung.....dlm episod 3..
+++++++++++++++++++++++++++++++++



No comments: