Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Friday, December 25, 2009

Penang Mai EP 4

....sambungan...
+
+
tup tap tup tap,dh masuk EPISOD 4 dlm hari ke-3 percutian ke Pulau Mutiara.
Rasa mcm kejap sgt masa tu berlalu...
Rasa mcm nk dok lama je kt Penang,p jln2...
hehehe...
tapi x bley!!
nanti aku rindu Negeri Tercintaku,JOHOR!!
hahahaha...
+
++
+++
++++
++++++
Tanggal 19 Disember 2009,kami sekeluarga telah memilih BUKIT BENDERA
sebagai destinasi pelancongan pada pagi itu..
kenapa pergi awl pagi?sebab ramai org ar...takot2 dpt tiket naek 'train' lambat...
berasak-asak sana sini.Sebagai langkah bijak,kami pon pergi lah awal2...
+
++
+++
++++
++++++
Pulau Pinang sgt sinonim sekali dgn sejarahnya yg tersendiri.
BUKIT BENDERA pon sgt sinonim sekali dgn PULAU PINANG.
Para Pengunjung yg bertandang ke Pulau Mutiara ini pastinya xnak ketinggalan untuk
makan angin ke situ...
Rugi x pi sana!!
+
++
+++
+++++
Selamat Datang ke
BUKIT BENDERA/PENANG HILL

Masa kt dlm train tu,
ank2 saudara aku mcm dijangkiti virus kejakonan..
termasoklah diri aku sendiri...
Pemandangan yg mempesonakan,ditambahkan dgn cuaca yg agk
kedinginan sungguh mendamaikan hati ini...
Hijau Tumbuhan Menyejuk Mata Memandang.
bagus utk kesihatan!!

Papan Tanda Bukit Bendera kt luar pintu gerbang utama..


Landasan train Bukit Bendera..
Menuju ke Puncak Bukit
yg ingin dituju...


Setibanya kami ke puncak Bukit Bendera,
kami merakamkan sedetik kenangan
dengan cara bergambar,agar memori indah
nan suria terus malar segar
dlm ingatan ini....


Berapa kali daa nk ucap Selamat Datang???


Gambar aku di Bukit Bendera...
*naseb baek aku pakai "sweter" lengan panjang tu..
sebab cuaca sejuk...tapi xde ar sampai ke tulang...
terimbas kenangan ke Cameron Highland sewaktu aku form 4 dulu (tahun 2007)
bersama rakan2 sekolah menengah dahulu.


Mini Train yg kami naiki...
mengambil masa kira2 15 minit/20 minit utk
naik/turun Bukit Bendera ni...
Pergerakan train yg agk lmbt,memungkinkan perjalanan
mengambil masa sedikit..
...sob3...


Pemandangan yg sangaaaaaaaaatttt indah!!
sampai bile2 aku xnk lupakan wajah ini...
cantik sgt...ciptaan Allah ni...
dari situ aku nmpk Jambatan Pulau Pinang yg panjang tu...
ditambahkan dgn bangunan2 yg megah berdiri,kelihatan kerdil
jika dilihat dari puncak...huhu...
Awanan yg memutih kebiru-biruan diwarnai nur sang mentari
menambah pesona mata ini...nikmat berharga yg wajar aku syukuri YA Allah!!


Memang sengaja aku mengambil beberapa klip gambar
di sini...kerna aku sudah jatuh cinta pandang pertama sama ini pemandangan...
ni baru dari satu sudut,korang belum tgk lagi dari sudut yg lain...
fuh!!memang nian ar..
gambar yg diambil ni x serupa dgn nikmat mata sendiri yg melihatnya
tatkala itu...


Sebelum balik,
kami x akan sia-siakan pengalaman
dan percutian ini tanpa merakamkan
secolet memori indah di BUKIT BENDERA ni...
Sesuatu yg sgt indah bila kita dpt pi jalan jauh2 ni...
Tambahan pula bersama keluarga tersayang kn?>
huh~
Eventhough,x semua ahli keluarga aku terlibat menyertai
holiday ke Pulau Mutiara ni,
kenangan yg tercipta masih bisa tersemai subur
dalam hati kami ini..
+
++
+
++
+
++
+++++++++++++++++++++++++
TAMAT HARI KE-3
...bersambung
++++++++++++++++++++++++++++



No comments: