Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Wednesday, December 29, 2010

Malaysia Juara Piala AFF Suzuki 2010

Kejuaraan di genggaman Malaysia....


kerjasama dan keserasian sepasukan
tips kemenangan mereka....
Safiee Sali...Nurshahrul Idlan Talaha....Safiq Rahim (kapten)


Semangat Juang yg tinggi membuahkan hasil....
Kejayaan mereka Kebanggaan kite semue....
Malaysia boleh!!!

*semakin bersemangat kesukanan aku sekarang ni..


Bergambar bersama Menteri Belia dan Sukan...


Penyerang Malaysia,Safiee Sali (kanan) meraikan kegembiraan
bersama rakan sepasukan,S. Kunanlan (tgh) dan Safiq Rahim-Kapten selepas
menjaringkan gol sewaktu menentang Indonesia dalam
Perlawanan Akhir Kedua di Jakarta....



Tahniah Malaysia...atas kejayaan menggondol gelaran
Juara Piala Suzuki AFF 2010...

Perlawanan Akhir Pertama di Stadium Bukit Jalil,Kuala Lumpur
Malaysia 3, Indonesia 0

Perlawanan Akhir Kedua di Stadium Gelora Bung Karno
Malaysia 1, Indonesia 2

Malaysia menang,sekali gus Juara
dengan agregat 4-2....

*sebenarnye geram dan tak puas hati jugak sebab team Indonesia x patot sumbatkan gol..haha...


Tahniah kepada Safiee Sali,Nurshahrul Idlan Talaha,Ashaari,Muslim,Amar Rohidan,Asrarudin,Kunanlan,Khairul Fahmi (keeper muke mcm Jepun/Korea),dan yg lain2 tu...

Tahniah dan Terima Kasih semua sekali!!!!

Persembahan yg sgt menghibur dan mendebarkan....
Akhirnya kita menang....

Alhamdulillah.....


Sunday, December 26, 2010

19 Tahun

27/12/1991 - 27/12/2010

Alhamdulillah...
Bersyukurku ke hadrat illahi kerana dengan belas kasih sayangNYA
aku masih berkesempatan hidup selama 19 Tahun ini...

19 Tahun ini dah mcm2 nikmat yg Allah berikan kepadaku...
19 Tahun ini dah mcm2 perkara yg aku buat sama ada baik mahupun buruk...
19 Tahun ini dah mcm2 manusia aku jumpe....
19 Tahun ni dah mcm2 bende aku belaja....
19 Tahun ni aku masih solo....huhu.....


Sanah helwa....
Happy Birthday....
Selamat Hari Lahir yg ke -19...



Doa dipanjat,Rahmat Dipinta,Berkat Bertamu....
Ameennnn......


p/s: aku tgh excited layan bola Piala AFF Suzuki sekarang ni...
gambar di atas adalah semasa perlawanan menentang Vietnam...
Safiee Sali adalah penyerang feveretku....hehe...


Barisan Pemain Malaysia...
Putera2 Kebanggaan Negara...
HARIMAU MALAYA TETAP UNGGUL~


Siapakah yg bakal bergelar Juara???
Sama2 kita tunggu dan saksikan....



Thursday, December 9, 2010

Hikayat Putera Katak??




ahaa....
memandangkan sekarang ni aku tgh syok tengok cerita
Putera Katak kat Tv3 pada setiap hari Isnin-Khamis,jam 4.30-5.30 petang,
aku nak buat entry pasal katak lah...

dah tentu2 aku geli pada katak!!!
akibat menonton cerita Putera Katak,aku sudah pandai2 nk memuji kecomelan
katak dalam cerita itu...
aku sangat suke pada cerita itu kerana dialOg2 lucu yg dilakonkan oleh
haiwan2 peliharaan dalam cerita itu....
antara haiwan2 peliharaan dalam cerita itu ialah:

  1. Katak.....namanya Putera....dah mcm Putera nazrin plak...hahaha....
  2. Iguana......namanya RonaldO...memang x bleh bla nama die!!
  3. Kucing.......namanya Wira.....sgt2 comel dan selalu cemburu dgn Putera...
  4. Dua ekor Ikan Emas.....namanya Kiki dan Lala.....terkurung dalam akuarium sentiasa....
  5. Kura-kura.....namanya Upin Ipin.....hahahaha....
watak mak bapa TiNa (Nora Danish) dalam cerita tu pOn kelako giler...
tergelak2 aku dibutanyer...kalau ade Daus kat sebelah aku,dah lame aku kene pukul dgn dia
sebab gelak besO....hahahahaha....x tahan!!!

sangat2 kelakOr dan cHOmeL kesemua haiwan itu....
suke sgt sgt!!!


Nak tahu x sinopsis ceritanya???Jom kita baca kejap....


Drama terbaru Putera Katak TV3 di slot Lagenda ini akan membawa para penonton ke alam fantasi dan magis Putera Amar dalam menemui cinta sejatinya dalam membebaskan diri daripada sumpahan.

Putera Amar (Zizan Nin) telah disihirkan oleh kekasihnya, Puteri Zadora (Bia Rameshan) yang kecewa apabila Putera Amar tidak menjelma menjadi manusia walaupun sudah diberikan ciuman.

Lantas, Putera Amar dibuang ke bumi dan terpaksa menjalani kehidupan sebagai katak selamanya. Amar (katak) dibela oleh TiNa (Nora Danish), seorang pencinta haiwan.

Amar tetap optimis bahawa dia akan menjadi manusia semula kerana cinta suci akan memulihkan dirinya suatu hari nanti.

Lima tahun berlalu, Puteri Zadora sedar bahawa sihir kakaknya, Puteri Ixora (Norseha) telah menghalang Putera Amar untuk kembali menjadi manusia. Maka, Puteri Zadora telah menghantar panglimanya, Zamir (Fazreen Rafi) untuk menjejaki Putera Amar untuk dibawa balik ke planet Zadora.

Zamir berjaya menemui Putera Amar tetapi Amar enggan pulang kerana perbuatan kejam Puteri Zadora masih menghantuinya. Putera Amar yakin bahawa TiNa yang sangat menyayanginya (katak) ialah cinta sejatinya.


SEKIAN TERIMA KASIH....

ong...ong...ong...ong.....


Monday, December 6, 2010

Tahun Baru Hijrah


Dengan penuh rasa rendah diri,
Putera Nazrin ingin mengucapkan

Selamat Tahun Baru 1432 Hijrah kepada semua sahabat2,teman2 seperjuangan,
kenalan2 yg mengenali diri ini dan semua umat Islam di seluruh dunia ini.


Semoga dengan tahun baru ini,kita akan terus berjuang dan berusaha untuk memberikan yg terbaik dalam segala pa yg kita lakukan.

Sama-samalah kite mendefinisikan makna Hijrah itu dengan cemerlang!!Hijrah bukan setakat dengan mulut dan perkataan tetapi tindakan!!



Sehari sebelum 1 Muharam 1432 Hijrah itu,aku dilanda wabak selesema dan demam panas...Panas sungguh badanku ketika itu....Aku pun mengadu kepada teman2 tercintaku,iaitu HaziQ (Azq Itchi),Abg Alif kassim,Abg Aril dan Daus Garfield....Mereka sgt2 mengasihaniku dan mendoakan kesembuhanku....mereka juga menasihati aku agar mkn ubat....ya,aku makan ubat dan berehat secukupnya.....Aku percaya bahawa sakit ini berpunca daripada hujan yg sentiasa turun pada waktu petang....Aku ni x boleh kena hujan sikit,mesti pening kepala dan demam....Putera raja lah katakan...sensitif sgt....hehehehe....
Aku sgt sygkan teman2 tercintaku itu...Merekalah yg berjaya membuatkan aku menangis kerana perpisahan,kerinduan,keikhlasan dan ketulusan dalam satu ikatan ukhuwah yg sgt2 mulia.....Ya Allah,x pernah aku rasai tangisan ini bila berteman.....

Dah lama aku x rasa sakit....Bile dah sakit aku sgt gembira...Gembira????!!!
Ya,aku gembira kerana aku memandang sakitku ini dari sudut yg sgt2 positif....
Sakit ini sebagai penghapus dosa....
Sakit ini sebagai ingatan Allah kepadaku agar aku mengingatinya....
Sakit ini sebagai penyuci diri dan jiwa agar dapat mulakan tahun baru Hijrah dengan penuh kesucian...huuuuu...
Sakit ini sebagai medan tarbiyah untukku mengenali dan mengingati semula tentang 2 nikmat yg seringkali manusia lekakan,iaitu nikmat kesihatan dan nikmat masa.....
hargailah waktu sihat dan waktu lapang dengan bijaksana....

Alhamdulillah....


Kita semua menyambut Tahun Baru Hijrah 1432. Bagi kita umat Islam, alangkah ruginya jika kita tidak menyambut ketibaan tahun baru Islam ini dgn penghayatan kisah Hijrah Rasulullah saw. Alangkah ruginya jika kita lebih mengagungkan ketibaan tahun baru Masehi 2011 daripada tahun Islam kita sendiri. Jika bukan kita umat Islam yg mengimarahkan tahun Islam ini, maka SIAPA LAGI????