Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, December 6, 2010

Tahun Baru Hijrah


Dengan penuh rasa rendah diri,
Putera Nazrin ingin mengucapkan

Selamat Tahun Baru 1432 Hijrah kepada semua sahabat2,teman2 seperjuangan,
kenalan2 yg mengenali diri ini dan semua umat Islam di seluruh dunia ini.


Semoga dengan tahun baru ini,kita akan terus berjuang dan berusaha untuk memberikan yg terbaik dalam segala pa yg kita lakukan.

Sama-samalah kite mendefinisikan makna Hijrah itu dengan cemerlang!!Hijrah bukan setakat dengan mulut dan perkataan tetapi tindakan!!



Sehari sebelum 1 Muharam 1432 Hijrah itu,aku dilanda wabak selesema dan demam panas...Panas sungguh badanku ketika itu....Aku pun mengadu kepada teman2 tercintaku,iaitu HaziQ (Azq Itchi),Abg Alif kassim,Abg Aril dan Daus Garfield....Mereka sgt2 mengasihaniku dan mendoakan kesembuhanku....mereka juga menasihati aku agar mkn ubat....ya,aku makan ubat dan berehat secukupnya.....Aku percaya bahawa sakit ini berpunca daripada hujan yg sentiasa turun pada waktu petang....Aku ni x boleh kena hujan sikit,mesti pening kepala dan demam....Putera raja lah katakan...sensitif sgt....hehehehe....
Aku sgt sygkan teman2 tercintaku itu...Merekalah yg berjaya membuatkan aku menangis kerana perpisahan,kerinduan,keikhlasan dan ketulusan dalam satu ikatan ukhuwah yg sgt2 mulia.....Ya Allah,x pernah aku rasai tangisan ini bila berteman.....

Dah lama aku x rasa sakit....Bile dah sakit aku sgt gembira...Gembira????!!!
Ya,aku gembira kerana aku memandang sakitku ini dari sudut yg sgt2 positif....
Sakit ini sebagai penghapus dosa....
Sakit ini sebagai ingatan Allah kepadaku agar aku mengingatinya....
Sakit ini sebagai penyuci diri dan jiwa agar dapat mulakan tahun baru Hijrah dengan penuh kesucian...huuuuu...
Sakit ini sebagai medan tarbiyah untukku mengenali dan mengingati semula tentang 2 nikmat yg seringkali manusia lekakan,iaitu nikmat kesihatan dan nikmat masa.....
hargailah waktu sihat dan waktu lapang dengan bijaksana....

Alhamdulillah....


Kita semua menyambut Tahun Baru Hijrah 1432. Bagi kita umat Islam, alangkah ruginya jika kita tidak menyambut ketibaan tahun baru Islam ini dgn penghayatan kisah Hijrah Rasulullah saw. Alangkah ruginya jika kita lebih mengagungkan ketibaan tahun baru Masehi 2011 daripada tahun Islam kita sendiri. Jika bukan kita umat Islam yg mengimarahkan tahun Islam ini, maka SIAPA LAGI????





No comments: