Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Saturday, February 26, 2011

Perarakan Maulidur Rasul

Tanggal 25 Februari 2011,
IPG Kampus Pendidikan Islam bersama JPP 2011 telah
menganjurkan Majlis Sambutan Maulidur Rasul 1432 Hijrah.
So, majlis dimulakan dengan agenda perarakan dari astaka belakang ke
Masjid As-Shafiee....

Sesi perarakan diserikan dengan selawat ke atas junjungan besar
Nabi Muhammad S.A.W...
bersama sepanduk kelas masing2....
cantik2...lawah2...bermakna...dan ada banyak style....


Ini kelas saya punya pasukan perarakan..
PISMP 1.03 Ambilan Januari 2011
Pengkhususan Pengajian Agama Islam...
(gambar curi dari Facebook Chekgu Alan,hehehe)


Sempat bergaya amek gambar sekejap....
Siap ade bunga manggar lagi...
Dah rase mcm majlis perkahwinan plak...
Org sibuk2 berselawat,tapi ape yg aku buat???


First time pakai baju Melayu kale hitam...
Sungguh panas...
Tapi kelihatan hensem kOt~
Terima kasih kepada Abg Khomeini yg sudi dan baik hati
memberi pinjam bajunya kepada saya....

Akhir kata daripada saya...

Rasulullah Ikutan Sepanjang Zaman...
Hidupkan Sunnah Walau Di Mana Anda Berada....

Buat amalan Sunnah dapat pahala.
Tak buat, Rugi besO....

sekian Terima kasih~



No comments: