Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Friday, March 25, 2011

PBS Hari Keempat Cikgu Nazrin

Hari Ke-4 PBS adalah hari yg paling penat kot....
Mood masa sebelum balik umah pon x baper nak baek...
mungkin sebab bibit2 nak berpisah dgn murid2 sudah mula terbit kot...
Sedih siot kalau menghadapi perpisahan dgn org2 yg kita sayang...belum sampai seminggu
pun aku dah jatuh sayang dan rindu paDA bdk2 sekolah ni....
Diorang best....
Sporting habis~
Ya Allah rahmatilah mereka semua.....
Ya Allah rahmati aku jua....


Gaya Seorang Bakal Ustaz..
Peh...


Hari ke-4 adalah hari Khamis...
Pada hari tersebut aku kena ganti 3 kelas....
Kelas apakah??
nanti kita tengok sama2 k....

Seperti biasalah aku berkenal-kenalan dengan mereka
dan menyuruh mereka dok senyap2 wat biodata diri...

Kelas yg pertama aku masuk ialah kelas 5 Cerdik...
Dalam kelas ada beberapa murid India...
Mereka sgt2 mesra dan suka bila aku masuk kelas diorang...
Kelas diorang agak bagus sebab apa2 yg diorang nak buat mesti mintak izin dgn aku....

Sebagai contoh:
"Cikgu, saya nak baca buku dgn kawan saya boleh?"
(perlu ke mintak izin???)
" Cikgu, nak pergi tandas boleh??"
(ini dah biasa dengar dah...)
dan sebagainya....

Dalam kelas 5 Cerdik jugaklah mereka buat kerja latihan Pendidikan Islam Bab Allah Maha Mengetahui (Ilmu)...Diorang ada jugak mintak bimbingan aku....Bagus diorang ni...
Lagi satu...ada sorang dak pompuan tu aku jumpe x boleh baca jawi...Kasihan dia...
Cikgu Yen doakan awak akan dapat baca dengan baik nanti dan berjaya! ameennn......


Kenangan bersama murid-murid perempuan
5 Cerdik....


sedetik bersama memori tetap tercipta...
kenangan bersama dak2 laki 5 Cerdik...


Setelah habis ganti kelas 5 Cerdik,
sebelum rehat aku kena ganti kelas 3 Bijak pulak....
Darjah 3??
Aku ni lebih nerves kalau masuk kelas Tahap 1 sbb diorang x mcm Tahap 2 dah beso cket...
Bdk2 Tahap 1 lebih nakal kot....
Nakal ker?? Takpe2...kite tengok nanti....


Kanak-kanak 3 Bijak tengah buat biodata diri yg Cikgu Yen diorang suruh buat...
Bdk2 kelas ni sgt cute, aktif, agresif, paling byk tanya, excited nak menjawab soalan, byk bercerita,paling kreatif antara semua kelas2 ganti yg aku masuk....

Biodata2 kelas 3 Bijak lah yg paling berwarna warni sekali aku tengok....
berbeza sgt dgn biodata2 Tahun 5 dgn 6...
Pelik.....
Bdk2 sekarang dah makin bijak makin kreatif....

Tapi kan kelas diorang bising sikit,berlari2 dan suka buat2 jatuh....
Budak yg pakai sweater merah tu lah yg suka nak bergurau2 dgn aku...tampo kang!
Aku tanya apesal pakai sweater merah???Dia senyum2 je tanpa jawapan....


Kenangan comel bersama
kanak2 laki kelas 3 Bijak....


Lupa nak cerita....
kelas 3 Bijak ni sangat2 jakon dengan camera....
Semua nak pegang camera aku dan nak amek gambo....
jakon sgt2!!!!tapi ade jer yg rajin buat kerja sekolah masa tu....
dak2 laki dan pompuan gaduh2 sebab rebutkan camera kau tu...
ish3...tertekan aku masa tu....
then aku bagi jer diorang guna gilir....
mcm2 gmbo diorang amek....
lantak ko budak~


Diorang beria-ia suruh aku join diorang amek gambo bersama-sama...
Ok, fine....pening pala aku....
tapi aku suka dengan keriangan itu....
Dak2 laki pulak berdiri atas meja belakang kelas diorang tu...
Tak patah ke???
Kelas ni sangat cantik dan penuh dengan maklumat2 di papan kenyataan subjek...
Tak ada ruang yg kosong pun kat kelas 3 Bijak ni....
Bagus seh~


Bermesra-mesra dgn dak2 comel ni semua...
Serius!Aku memang suka kanak2...
rasa nak tampo sorang2...then pelOk....


sempat bergaya depan camera cikgu yen...
diorang sgt gembira masa ni....
aku pulak tersepit dikelilingi diorang....
tak boleh nak keluar....huuu...


ni pulak masa beratur Tahap 1 selepas rehat....
ramai jugaklah yg babai2 aku dari bawah masa ni...
nampak je cikgu yen ada kat mane..
pelik betol aku....

Masa hari khamis ni jugaklah aku buat aktiviti2 Piaget's Conservation Tasks
pada bdk darjah 2...
Dua org murid darjah 2 yg terpilih ialah Akmal dgn Roserica....dari kelas 2 Bijak...
Masa aku pergi kelas 2 Bijak, hampir semua nak jadi bahan ujikaji aku...
Kasihan diorang x terpilih...Then diorang byk tanya cikgu nak buat ape....
baguslah bdk2 sekarang ni...


Inilah Roserica dan Akmal
Darjah 2 Bijak....

Habis je task conservation tu bermaksud habislah keje PKK aku...huhu...
Then aku rehat2 dan lepak2 bilik mesyuarat dgn kawan2 PBS yg lain...

Waktu sebelum balik, aku dijemput oleh bdk2 6 Arif untuk masuk kelas diorang...
Hamzi kawan PBS aku pun suruh aku masuk kelas 6A tu ha...
Aku sebenarnya malas sgt masa tu nak ganti kelas tu...Lagipon sebenarnya hari tu
patotnya aku ganti kelas 3 Bijak dgn 5 Cerdik je....

Setelah dipujuk rayu oleh bdk2 6A,akhirnya aku masuk jugak kelas diorang....
masa kat kelas diorang aku badmood sikit...kesian diorang x dpt tgk aku aktif...
tapi diorang still gembira dgn aku...thanks....
kat situ ramai kawan hakimah (ank saudara aku yg darjah 6 SK Payamas)...
masa buat biodata diri dan berkenal-kenalan sempat jugak berkongsi laman Facebook
dan blog...huhu....

patotnya diorang ada kelas tambahan UPSR pada jam 1.20-2.20 petang lepas tu...
tapi cikgu diorang x ada kot...pastu diorang boleh balik....


Semua bangun.....
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,Cikgu!

Wa'alaikumusalam....
JANGAN DUDUK DULU!!!!
Cikgu nak amek gambo kejap....

Hahahahaha.....


kelas ni menang Naib Johan Kelas Terurus utk minggu sebelum tu...
tahniah 6 AriF!!!


Kenangan bersama calon2 UPSR lelaki
kelas 6 Arif....
Bdk2 pandai tuu....


Memori bersama calon2 UPSR perempuan
kelas 6 Arif...
lawah gambo ni...ade pink...ade biru...
macam aiskrim pelangi....


Secara keseluruhannya untuk hari ke-4,
aku kepenatan dantelah timba byk pengalaman ganti kelas pada hari tersebut.....

Daa....


6 comments:

amniey91 said...

aktif betol cikgu yen ni..hehe..tahniah2..hehe

Putera Nazrin said...

cikgu amniey pon aktif jugak....huhu...

NHY said...
This comment has been removed by the author.
NHY said...

woh,,,main aktif2 nie ape cer cikgu nazrin???

Putera Nazrin said...

aktif amendenyer...

NHY said...

!!!!