Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, May 17, 2010

experimentaL


memandangkan aku malas nak stadi wt mse ni,ape kata aku wt entry baru utk blog jahanam aku ni...hihihi...aku pon mcm xde mood nk stadi...tgk razi sibuk stadi,tgk iqbal sibuk membaca,tgk faiz pon sama gak.boleh dikatakan semuanya ade keseriusan utk menghadapi peperiksaan.tetapi aku mcm xde nafsu utk exam kali ni.mungkin disebabkan aku 'trauma' dgn result sem lps yg ternyata mengecewakan aku sbnrnya.all out bagi exam sem lps..tapi resultnyer...hmmm...entah ler...

jadi utk exam akhir sem 2 ni,sbnrnya aku tgh wt eksperimental utk belajar ala kadar je...tanpa 'hard' sgt...nk tgk gak resultnyer cm ner...huhu...tapi apepon nk ucapkan good luck kat semua kwn2 aku...moga kejayaan milik kite bersama.Ya Allah...bantulah,bimbinglah,tunjukkan kami kebenaran dan petunjuk serta ketenangan dlm mghadapi peperiksaan ini Ya Allah...redakanlah segala ilmu2 mu...ingatkanlah kami,kurniakanlah kami ilham yg baik dan cemerlang..ameenn.......

masa tgh stadi English Language,sempat jugak aku cipta sajak merapu ni...bacalah...


PEMBANGKANG BERSUARA
oleh: mohd nazrin abdullah
tarikh:17 mei 2010
masa:11.45 p.m

Siapa engkau membantah ikut suka?
Siapa engkau membenci agenda mereka?
Kita 'pekerja' perlu berkudrat,
Menggarap sokongan melunas peranan.
Dibayar elaun,kediaman diserta.
Nikmat berjuta,alasan pembangkang di belakang tetap bersuara.
Tak bersyukur!!

Ini kisahnya,
agenda diatur buat kita,
Molek aturcara menanti mutiara murabbi
hadir memeriah,
Gempak persada ilmiah tersusun indah,
Mengapa tandus pendatang turut serta?
Pelik sungguh...
Ke mana hilangnya sokongan mereka itu?
Taburan janji awalan persetan!
Tinggal hanya debu..dilibas gelora pawana penyakit hati,
Hanya suara liar,mengutuk berdesing di belakang sana.
Tak guna!!

Dalam alunan acara belayar,
Kritikan liar ada saja membaham pendengaran ini.
Kemelut dipersoal,atasan dipersalah.
Buatlah sendiri kalau bagus sangat.
Apa gunanya kau sokong aku di awal kala dulu...?
Siapa kita?
Sedarlah...segulung ijazah pun belum tentu dimiliki..
Jauh lagi perjalanan kita,
Banyak lagi perlu dimatang dan diterokakan di sini.
Pesonakan pemikiranmu teman...




5 comments:

zurinagaffar said...

tahniah la....sajak kau bagos gile...! sarcastic yg menjadi....! boleh tertusuk kalo paham....gud try nazrin....!

Putera Nazrin said...

sarcastic ke???sbnrnye kan...aku ngantok gile time wt sajak ni...n xde hala tuju pon tema sajak ni...kalo berlaku pon mse awl2 dulu...skrg dh x...

zurinagaffar said...

sokaayyy jek nazz.... aku memg tak matang... sebab ue aku kuat gado... patutnye aku lebih berfikiran terbuke kan...yela...integriti....~

Putera Nazrin said...

i like ur maturing process...dgn experience cm tu kite akn jdi mtg...

Putera Nazrin said...

i like ur maturing process...dgn experience cm tu kite akn jdi mtg...