Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Friday, October 16, 2009

Ujian Amali Bahasa Arab 2

koleksi gambar2 semasa 2 hari Ujian Amali Bahasa Arab berlangsung
(12 & 13 oktober 2009)
ada yg tgh wt diskusi...ade yg berborak,baca buku,menghafal dan sebagainya...

++++++++++++++++++++++++

Setelah berlalu Ujian Amali Bahasa Arab 1 (maharatul istima'),,,pada hari keesokkannya pula (selasa) dijalankan pula Ujian Amali Bahasa Arab 2 (maharatul kalam)...


bley caye ke aku mutakalim fi arabiah ni???huhui......hebat2...


Pelajar2 dikuarantinkan di sebuah bilik khas sebelum masuk ke tempat perujian syafawi arabiah (kelas).Masa tu,,aku sempat ar jgk belek2 balik ape yg telah aku pelajari dengan Ustazah Aishah..segala nota2 yg aku catat barangkali cukup membantu aku untuk berkalam arab nnti.huhu...Mengikut kuliah PPISMP 1.03,aku berada pada giliran nombor 4...Aku berasa sdikit 'cuak' ar mase tu...sbb takot2 xde idea nk kalam nnti...tmbhn plak giliran aku awal jgk tu...


Tapi dengan keadilan,kebaikan,ketentuan Allah itu mengatasi segala-galanya.DIA telah memberi ketenangan dan curahan ilham untuk aku berkalam arab dan menjawab soalan dengan cukup hasan.Alhamdulillah byk2......aku telah membuat yg terbaik dlm syafawi ini.Usaha dan persediaan telah aku lakukan beberapa hari sebelum syafawi tu...agak berbaloi jgk ar usaha aku selama ni.alhamdulillah...
lupe nk ckp,,,
Ustaz Rahmat bin Othman yg jadi 'examiner' kelas kami (PPISMP 1.03) masa tu..



Ujian tersebut telah bermula
pada pukul 8.00 pagi sehingga waktu tengah hari (13/10/2009).


++++++++++++++++++++++++++


iQra'!!!mukjam bergambar ni byk jgk mmbantu aku...pendek kata,mukjam ni menjadi sumber inspirasi,dan rujukan aku lar..

(BM-Bi-BA-Jawi)

Biqulubil amin,,soalan yg ditujukan tidaklah sesusah yg aku sangkakan..Soalan2nya mengingatkan aku kepada format soalan PMR...(ada gambar,ada peta jalan,dan cara membuat kopi)..tol x???aku telah memberikan yg terbaik utk diri aku sendiri...selebihnya,aku hanya mampu bertawakal kepada Allah sahaja...



Terima kasih kepada sahabat2 yg telah banyak membantu.....koranglah
yg slalu mmbangkitkn semngat dan kegembiraan aku kt cni...
korang memg bez!!!(kene sebut ke nama2 korg???)
x yah lar....hahaa...............



p/s: rasa lega sgt bila dh lps....huuu~



No comments: