Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Thursday, October 22, 2009

MUTTHQ + NasYiD IPG Kebangsaan

Pasukan nasyid IPG Kampus Pendidikan Islam...
JOHAN NASYID ANTARA IPG
PERINGKAT KEBANGSAAN 1430H/2009M


(mantooOp~)


Assalammualaikum.....dan Salam sejahtera...
Dengan lafaz salam saya mulakan.
semoga semuanya di dalam kondisi yg sihat2 dan bahagia...
Kali ini saya ingin berkongsi dan menceritakan sedikit tentang keputusan/Majlis Penutup Ujian Tilawah Al-Quran,Tafsir,Hafazan Quran (MUTTHQ) dan Pertandingan Nasyid antara IPG Peringkat Kebangsaan yg telah berlangsung di sini kelmarin dgn tema:

Satu Malaysia:Bersama Menjana Ummah Gemilang



Tuan Rumah: IPG Kampus Pendidikan Islam (IPG Saya)
Tarikh: 5-8 Oktober 2009
Hari: Isnin-Khamis
Majlis Penutup:8 Oktober di Dewan Besar...



IPG yg bertanding ada 20 kalau x silap saya...byk kn???
Saya bersama rakan2 hanya sempat menonton pertandingan Tilawah Al-Quran sahaja,yg diadakan di Dewan Besar Nik Muhyideen Musa...yg lain2 x sempat nk tonton...
secarta jujurnya,memang saya obses dgn Nasyid...sejak dari zmn sekolah menengah lagi.


Saya terlepas utk menonton pertandingan tersebut pada hari Selasa.Namun begitu,saya dapat menonton persembahan nasyid oleh pasukan IPG KPI yg telah merangkul gelaran johan ketika majlis penutup.

Selain itu,saya berjaya mendapatkan koleksi video-video Nasyid IPG daripada sumber2 tertentu,alhamdulillah...



Saya x nk cerita panjang lebar lah...juz boleh kongsikan keputusannya di sini...::


Tilawah (L) = naib johan
Tilawah (P) = JOHAN
Tafsir (L) = ketiga
Tafsir (P) = ketiga
Hafazan (L) = naib johan
Hafazan (P) = ketiga
Nasyid = JOHAN

======================
JOHAN KESELURUHAN MUTTHQ 1430H/2009M
======================


semua kategori,ada tempat kemenangan...hebat x hebat??mantop x mantop tuuu???
huhu....
bgus3...teruskan kecemerlangan!!!maa ila najah!!



tahniah kepada semua yg telah menjayakan MUTTHQ tersebut, teristimewanya kepada peserta2 yg telah mewakili IPG KPI ini...MUMTAZ!!!



Mempersembahkan 2 buah lagu baru

1) Satu Malaysia : Bersama Menjana Ummah Gemilang

2) Firman-Nya




Lagu kedua menjadi favourite org ramai...
memg sedap!!



p/s: malas nak upload video kt blog ni....lmbt sgt.....


No comments: