Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Sunday, August 23, 2009

Sebelum Terlewat...

Salam Ramadhan,
Selamat Berbuka Puasa,
Selamat Bersahur..


Rebutlah pahala2 bulan Ramdhan
yg sarat dgn kemuliaan,ibadah dan keampunan ini ye..

Rugi kalau x rebut...
Menyesal kelak tiada gunanya lagi..
Selagi hayat di kandung badan,kejarlah ia sebelum
ia hilang di pandangan..
Penghayatan Ramadhan perlulah dijana
oleh kita sebagai ummah..
(ihya' Ramadhan),
Saratkan ia dengan bacaan Quran,ibadah2 sunat
(tarawih dan sebagainya)..
amalan mulia di bulan Ramadhan,
Allah gandakan 70 pahala..
Betapa pemurahnya Allah Taala kn??

Fikir2kan,Renung2kan,Amati2kan...dan
Selamat........Menjalani Ibadah Puasa..

Aku tahu aku x sempurna,
Aku tahu aku byk dosa,
Tapi aku masih belajar,
dan terus menjadikan frasa "Terbaik"
sebagai nakhoda pemikiran hatiku...
Berserta dgn energi dlm diri dan dipraktikkan...
(xnk aku ckp byk,nanti menyempang plak)

Ramadhan ini seronok kn?
Ramadhan ini menyenangkan kn?
Ramadhan ini ada segala-galanya...
Ramadhan ini membuatkan kita gembira..

Sebab tu lah i fallen in luv with Shahri Ramadhan..
huhuhu...

kt cni aku sempat cipta sebuah pantun 2 kerat :

Permatang Pauh banyak ikan,
Salam Ramadhan aku ucapkan..

hehehe...



No comments: