Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, July 26, 2010

dalam senyum ada pemberat


...cerianye aku hari ni...asyik tersenyum je memanjang.giler ke ape???bukan giler??tapi ceria...huhu...perasaan gembira menyelubungi hidupku hari ni..

pada masa yg sama,sebenarnya byk lagi kerja yg belom setel.tntion sbnrnye!!tapi aku wt cket2 dulu lah...

pada pemerhatian saya,sekarang ni adalah musim org sakit...demam,gastrik,selesema,saspek denggi lah...dan sebagainya...saya doakan agar semuanya akan kembali pulih seperti sedia kala...itu ujian sebenarnya...sama ada kite kuat ataupun tidak,di situ adalah salah satu stesen yg Allah berikan.

tatkala membaca entry tentang kematian di blog reha baru2 ini,secara automatiknya aku teringat kpd kematian Andak (jiranku di kampung).Arwah meninggal dunia pada 2 minggu yg lepas...serius,aku terkejut tanpa menunjukkan sebarang reaksi pd fizikalku...mcm x percaya!!sebab sebelum2 ni aku hanya memandangnya dari jauh...arwah suke mengambil angin di buaian rumah itu...

masa kecik2 dulu,aku selalu bergurau senda dgnnya,bersama teman2 sepermainanku....Andak terlalu byk berjasa kepada keluarga tersebut...senyumannya sentiasaku ingat...walaupun kita bukan sekeluarga,kita tetap saudara...ye,saudara seIslam...

aku mendoakan agar Allah menempatkan kau di tempat org2 yg diredhai...ameennn....al-Fatihah...

kematian sedang menanti kita di depan tu...apa yg kau buat sekarang????...x takut kerw???....gentarlah...cuaklah....takotlah....


p/s:- kuatkanlah aku dlm melakukan kerja2 JPP ni Ya Allah...serabut ar!!!!seriyes~...cukuplah setahun!!!pengalaman.....
-kekalkan senyuman yg terukir di bibirku ni Ya Allah...


1 comment:

shah_reel said...

best kan jadik JPP?? tambah2 plak time tegang cmnie..hehe~ muga terus kuat ye..Innallaha ma'ana..