Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Tuesday, January 26, 2010

MaSa cEmbUru pD saYa

Aduhai,nasib den sudah lah begini,den dah tak tahu nak kate apo lagi.Penatnya memang tak terkata,tekanan kian membahang diri yang hina ini.Terasa ditusuk suatu macam rasa.Perit,berat,sakit,semua itu aku rasai dalam satu masa.Fikiranku bercelaru memikirkan tugas-tugas dan amanah yang telah diberikan kepadaku.Macam tak larat,tapi kena buat!Nampak macam meluat,tapi apa boleh buat.Amanah memang berat!Ingat tu..

Kehangatan tugas-tugas dalam kepimpinan JPP 2010/2011 baru sahaja disuntik sejenis "vaksin".Vaksin itu sebagai permulaan kepadaku untuk memulakan hidup baru sebagai salah seorang ROEIS dalam sebuah Exco yg agak bermain dengan 'wang' itu.huhu...pembahagian tugas untuk program perhimpunan Isnin nanti sudah pun diberikan.Tugasnya tidaklah sesukar mana.Yang penting aku belajar sesuatu di situ...sebagai awal tingkah pembelajaran dalam kepimpinan JPP.

JPP???ada apa pada nama??kalau kerja x seindah mana..

Kelambakan kerja dan Kesibukan memang diyakini pasti begitu sinonim dengan JPP ni.

Aku perlu bersedia dari segalanya...

Ya Allah,kuatkanlah aku dalam menempuhi segala ranjau hidup ini.

Ya Allah,permudahkanlah segala urusanku.

Aku mengharapkan yang terbaik dari-MU untuk diriku...

Nyalakanlah rasa gembira dan tenang dalam diriku agar aku mampu ukirkan senyuman manis kepada diriku,dirinya,dan diri mereka.

Kini aku bersama Naib Excoku sedang bergerak, bagi memastikan tanggungjawab dan bidang tugas dapat disempurnakan dengan sebaiknya.Aku masih baru dan masih belajar.Kelihatan agak terpinga-pinga jugak lah bagi diriku yang baru setahun jagung kat IpG KPI ni.MASIH JELAS riak wajah 'kebudakan' dalam diriku.Terasa kerdil.Namun ku pasti semua kan ada hikmahnya.Pengalaman adalah guru terbaik untuk diri kita!!

Pelajaran di dalam kelas ok tak??ada masalah??boleh kongsi??

Sejujurnya pada minggu pertama sebagai JPP di minggu ke-4 bulan Januari ni agak 'down' bagi diriku.Aku tak tahu kenapa itu perspektif aku??Negatif sangat aku ni,kadang-kadang.Padahal selalu nasihat kat orang lain itu ini.Tapi aku pon sama jugak sebenarnya.Teruk.huhu...Tapi biasalah,hidup umpama roda...kejap di atas kejap di bawah...Perlu saling menasihati antara satu sama lain dengan kesabaran dan kebenaran seperti benar jua FIRMANNYA dalam surah Al-Asr.Kita sepatotnya jgn merungut bila dpt kerja menimbun.

Penat itu biasa,pengorbanan itu biasa,kerja banyak sentiasa,walaupun agak berbisa,aku pasti bisa menempuhi segala bisa,agar aku bisa menjadi orang yang luar biasa daripada seorang insan yg biasa....

Masa macam kejar aku.Terasa macam cepat berlalu.Kerja pun bertalu-talu,sampai kepala aku pun jadi gatal walaupun xada kutu..huhu....

Jangan emosi sangat,Naz...relaks2...ingat Allah banyak-banyak k.Everythings will be okay.

Buat kerja elok-elok,one by one,step by step,doa banyak2,jangan tention2 k...x comel nanti...hahaha....

*saja-saja je wt cerita ni.nak release tention kejap.almaklumlah,blog ana ni kan medium untuk meluahkan ekspresi.huhu...maaf!sebenarnya wt entry ni mase awl minggu..tapi lmbt post sbb ade masalah wireless...hehehe...

2 comments:

faqhrule said...

abg doakan yein dapat jalankan tugas dengan baik..

semoga allah permudahkan segala urusan yein

Putera Nazrin said...

terima kaseh abg fakhrul...
syg abg...huhu....