Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, June 15, 2009

Intrview yG bEs..

bakal ustaz??
(poyo jer)


Salam Saujana Pembuka Kalam,Assalammualaikum………
Semoga semua kawan2 n kenalan2 dlm kondisi yg sejahtera disuluhi sinar kemanisan rahmat Allah Subhanahu Wataa’la..
Tarikh:12/5/2009
Tempat:IPGM Durian Daun,Melaka..
Jam:10.30 pagi..
Tepat pd jam 10.00 pagi,ak sudah diaturkan TUhan utk berada di Pusat IPGM tersebut….setibanya di situ,ak mndpt kenalan2 baru…woow…ha3…
Utk kos Sains,ramai gak ak tgk especially drpd golongan adam.golongan hawa hanya bberapa ekor je yg ak nmpk..
utk kos aku (Pengajian
Islam@Al-Quran/Bi/B.Arab),x ramai ar…aku sorg je kumbang,disusuli 2 kuntum bunga…yg sesi 8.30 pgi nyer intrview dh lps…kitorg sesi 10.30 pgi…tpi lame btol kitorg tnggu……tnggu panel tmuduga panggil….dh le ak org las sekali…memg seronok gler….seronok sgt2….
strategi aku utk tmbat hati panel tmuduga mase tu ialah dgn gaya ‘cool~relaks~sempoi~senyum~talkactive’…
ternyata brkesan skali strategi aku tu….ak lngsung x takot ar…x tahu nape….cnfident aku so high that moment…
tmuduga ni kan ada 3 part…
first-ujian INSAK (Ujian Sahsiah,135 soalan,30 minit)-tercungap2 aku nk setelkn binatang tu….
second-tmuduga brkumpulan,,(ak byk ckp,but gagap n ayt tonggang langgang) dh mcm giler ak tgk bile pkirkn balik…)group aku dgn ade sorg dak pmpuan tu,kene diskusi about masalah disiplin pelajar….easy right??but aku gagap je…nyirap cket…he2…
third-tmuduga individu (bes gler panel tmuduga tu call me as “Ustaz”…ha3…InsyaAllah3…)kali ni aku all out brckp n mnjwb soaln2 isu semasa n KBKK….cume ade bbrape questions ak kntoi..such as about politics,n others…aku disuruh bernasyid,kene wt gaye skali,brdiri plak tu,,,(aku dh agk dh sblm2 ni0,firasat aku memg realiti akhirnya…ape lagi,dgn slamber n poyoznyer aku nyanyi..(sdp gak suare aku mse tu) hahahahahaha…mse part intrview ni,ak byk ckp pasal rempit,ragut,PPsMi,Profesion Guru n others….(x ingat sgt)
tu je lar yg mampu ak cterkn cket….kalo ade pape lgi,ak tmbh lagi lps ni k….kalo ade rzeki,aku dpt Pguruan tu…
K lah
malas ar nk taip byk2….penat~~
Assalammualaikum Ye…

2 comments:

AniSyiraZali91 said...

hope ko dpt..=)
insyaallah..
doa bnyk2 keyh!

Putera Nazrin said...

thanks...