Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Friday, June 26, 2009

RezeKi IPGM..


Alhamdulillah.........
Alhamdulillah.........
Alhamdulillah.........
Alhamdulillah........
Alhamdulillah.......
Salam Sayang pada semua kawan2,sahabat2,teman2,kenalan2....
Hari ni (26/06/2009),Naz dpt khabar gembira...Rasanya berita ini antara berita terbaik yg pernah Naz terima dalam kehidupan Naz sepanjang tahun 2009.Terima Kasih Allah,thanks gOd,syukur sgt2 pd DIA.DIA bagi ape yg aku pinta dan harapkan selama ni...IPGM Kampus Pendidikan Islam telah berjaya ku tempatkan diri...(di Bangi,Selangor kot.Lgipon kat Laman Web KPM belum dikeluarkan keputusan rasmi)
Bermulalah sebuah kisah.......
Sedang aku syok 'melayan' internet (friendster),tepat pada pukul 12.15 tengahari,aku menerima panggilan telefon daripada kawanku yg bernama TauFiq Jamal (rakan seperjuanagan).Dia menyuruhku membuat semakan Tawaran Kursus Perguruan Lepasan SPM Ambilan Julai 2009 (KPLSPM) melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).Jasad dan mindaku tatkala itu menjadi panik secara automatik,pendek kata tidak tenteram dibuatnye...Dia (TopeK) telah berjaya mendapatkan tempat di IPGM Kampus Bahasa Melayu...(di Lembah Pantai,Selangor katanya)..alhamdulillah...(Sebelum2 ni aku ade berangan konon2nya aku nak dpt jauh2 such as at Sabah/Sarawak/Perlis/Kedah...hehehehe....)..Bagaimana pula dengan aku???berjaya kah???setelah itu,aku pon membuat semakan melalui SMS dengan penuh debaran:
"TAHNIAH!ANDA BERJAYA.
91122701####.
Kursus:S015AOEOAP
di IPGM KAMPUS PENDIDIKAN ISLAM.
Info lanjut layari http://www.moe.gov.my/
from:15888 (moe)
*program Ijazah Sarjana Muda Perguruan(PISMP)*
(*Kursus-Pengajian Islam & Al-Quran/Bahasa Inggeris/Bahasa Arab)
Aku berkata:"tahniah Nazrin,engkau berjaya,Ingat ALLAH,ini Rezeki ko,apa yg ko nak dh dpt,ini yg terbaik!"
Taufiq Jamal kwnku ni lh yg byk memberi sokongan dan dorongan pada aku utk apply IPGM ni...Dialah yg suruh aku beli nombor pin awl2 dulu...huh~thanks my fren...kalau x sebab dia mybe aku skrg kt form 6/kolej/matrik....Rezeki tu namanya...ye lar,mane tidaknye,IPTA aku x berjaya,rayuan IPTA pun tidak berjaya,Rayuan Matrikulasi Program Setahun aku berjaya (namun,ku menolak dgn harapan ku berjaya mendapat IPGM disertai tawakkal kepada-NYA)
My family n my frends at frenster semua tumpang gembira..thanks to all....
"andainya ini tempatku,rezekiku,manis dariMU,bahagia dariMU,aku bersyukur Ya Allah"
Kegembiraanku tidak dpt digambarkan dengan kata2..Hanya hati yg mampu menyusun kalam2 kesyukuran ditemani aksara2 bahagia di kotak hati dan gawang mindaku...
Setelah 10 kepahitan yg ku lalui,1 berita manis ini sudah mampu mengaburi kepahitanku yg sudah berlalu ditiupi bak daun2 berterbangan...(peh,ayt jiwang sey aku ni)-untung sape dpt aku,hahahaha.....

klik=> http://www.ipislam.edu.my/index.php/page/pengambilan/24/kemasukan-pelajar-baharu

"Dalam hidup ni,kadang2 kita x dpt apa yg kite nak...namun begitu Allah sebenarnya sedang memberi ujian kpd kita...kita gagal bukan bermakna kite selamanya kite gagal...kite xkn selamanya gagal dan kalah,kalau kite bangkit berdiri dan terus kuatkan diri,mengenali kesilapan,bertindak positif,thinking positif...nescaya kemanisan bakal menjelma...tawakkalkan dirimu kpd Allah...(Bismillahi tawakkal tu alaAllah) Di sebalik semua itu,Allah lebih tahu ape yg terbaik untk kite.tol x syg???"

++huhuhu...++

k lah tu je lah ceritera aku untuk kali ini...nanti bile dh dpt surat tawaran rasmi,aku share ok...
bye...
tata...
+assalammualaikum++

No comments: