Pembuka Bicara

Kesetiaanmu Kuhargai

Penyambut tetamu

Penyambut tetamu
Bismillahirrahmanirrahim...Assalammualaikum semua.Selamat datang dan aHLAN wasahlan ke blog ala2 Diari Hikayat Putera Nazrin ini.hahaha...Blog ini mengandungi kisah-kisah menarik,dan cerita-cerita suka dan duka dalam layaran kehidupan saya....Siapa yang x berkenan dengan blog ni,bley blar skrg eh ataupun tekan close terus.....huhu (x masal)..sekian terima kaseh!!..teruskan membaca dan selamat menziarahi blog saya ini...ngeh3...

Dimulakan Dengan...

Monday, August 30, 2010

bUke pUase prEsiNt 15

Allahu Akbar Allahu Akbar....!!

Azan maghrib yg kedengaran menandakan sudah masuk waktu berbuka puasa..
Selama 9 hari kami berkampung di presint 15,kami berasa bersyukur
kerana makanan kami disediakan utk berbuka puasa,sahur,dan moreh....
walaupun agak sederhana,aku tetap rasa macam biasa dan bersyukur...
x boleh demand2 sgt...x elok...
perlu bersyukur dan berQonaah selalu...Islam mengajar semua ini...
Terima kasih Islam!!


Ade kuih...ada daging...ade buah...ade kuah...
ade air....bdk2 IPIS suke amek air lebih....siot je....


antara hikmah kami berkampung di sini ialah
dapat merapatkan ukhuwah antara kami...
terima kasih Haziq sbb sudi jadi model utk gmbo ni..haha...
(manje giler aku)


kurma jgn dilupa....sunnah...
ada daging,kcg pnjg,,,buah....
kalau perasan kan,kt belakang tu ade beg kan??
tu lah beg yg kitorang angkut tiap2 hari...
prop2 berharga dan bernilai terkandung di dalamnya...
jaga baik2!!!


renungan tajam daus.....
hakim tgh sabar menunggu waktu berbuka tuu...
tgk dok usya sape tah tu...aku pon x tahu...
kami always together...housemate lah katakan.....
wow!!


aku dan fikri sangat rapat sepanjang
program human graphic dan sesi melepak
di apartment ini berlangsung....
gurauan oVer die membuat aku sakit tekak kerana
selalu gelak besar dan menjerit meraung
sini sana....
lawak jenaka yg x pernah kering gusi....
terima kasih fikri!!


Camar di maya segar bernafas,
hinggap sejenak di Pulau melah,
rezeki dikurnia syukur dilafaz,
makanan disedia alhamdulillah,


daus jadi model makanan aku...
lemak kuning nenas yg aku suke....
bersama ikan dan kurma....


Sebagai penutup ceritera keluaran berbuka puasa ni,
saya nak tunjuk gambar ni...
sbnrnye baru dpt software PHOTOSHINE daripada Fikri...
huhu...bukan main gembira saya mse tuu...
huuu....haaaa.....hoooo.....heee.....wah!!


ok,fine!!

saya akan menyusul dalam cerita yg seterusnya nanti....

hikayat putera nazrin nak berundur diri dulu...nak solat asar...


p/s: syok dengar lagu raya sekarang ni....

haziq: jiwa aku dah kat kampung dah ni...
nazrin:ye...aku pon same.....



2 comments:

Unknown said...

huhhuuhuh...
best bcer entry ko ni..
tergelak2 aq time rumate aq ngah tido...
thx sbb promote nama sy dlm blog kamu...
huuhuuhu...

Putera Nazrin said...

huhu....knangan indah di presint 15 yg sukar nk dilupakan...ko lah penghibur aku,fiq...tQ so much...